skip to Main Content

نکات مهم هنگام بازسازی منزل

امروزه بازسازی منزل در بین مردم یک جامعه از محبوبیت بالایی برخوردار شده است. در واقع بازسازی در خانه می تواند نیاز خانواده ها به تجربه محل زندگینو را با هزینه ای مقرون به صرفه فراهم نماید. در این مطلب به نکات مهم در بازسازی منزل که باید مورد توجه قرار بگیرد می پردازیم .

بازسازی خانه شامل تعویض کابینتهای آشپزخانه , کمد دیواریها ,  تغییر در نوع تیغه بندی دیوارها ، کف سازی، سقف کاذب کناف ,تغییر جای حمام و دستشویی؛رنگ و … می باشد . در بازسازی یک خانه  کلیه اعمال همچون سیستم های سرمایش و گرمایش , تاسیسات و لوله کشی ها , رفع نم در سرویس ها و سالن ها مورد بررسی قرار می گیرد. همچنین شامل سایر تغییرات مانند کاغذ دیواری , لمینیت , تعویض پنجره ها , تعویض درب ها و … می باشد.

نکات مهم هنگام بازسازی منزل

تصمیم گیری در اجرا و انتخاب نوع پوشش دیوار ها

در این مرحله از کار بازسازی بیشتر به بحث طراحی دکوراسیون داخلی خانه پرداخته می شود . شما گزینه های زیادی در دست دارید که باید یکی از انها را به عنوان پوشش دیوار خود انتخاب کنید. پنل های دکوراتیو سه بعدی , پوستر سه بعدی, آجر قفقازی, دیوار پوش , سنگ دکوراتیو، رنگ ,شیشه تزیینی، تایل آلومینیومی و کاغذ دیواری و بسیاری از گزینه های دیگر، همه از جمله گزینه  هایی برای انتخاب هستند که در این مرحله در می توانید بهتین نوع پوشش را برای دیوار خانه  خود انتخاب کنید. البته بهتر است قبل از انتخاب نوع پوشش دیواری ، حتما نمونه مختلف از کارهای اجرا شده که ما به شما ارائه می دهیم را به دقت بررسی کنید و با توجه به اصول معماری داخلی تصمیم گیری کنید.
نکات مهم هنگام بازسازی منزل

نحوه چیدمان و طراحی منزل

هرچقدر هم که برای بازسازی  منزل خود هزینه کرده باشید، زمانی این هزینه دارای ارزش می باشد که با نحوه چیدمان و طراحی داخلی منزل شما دارای هماهنگی و هارمونی باشد و باعث زیبایی هر چه بیشتر خانه جدید شما شود. برای این منظور، شما باید در بازسازی داخلی منزل خود از قبل طراحی و نحوه چیدمان دکوراسیون داخلی جدید و زیبایی  را در نظر گرفته باشید. همیشه به خاطر داشته باشید که طراحی مبتکرانه و نو در بازسازی داخلی بسیار حائز اهمیت می باشد. پس باید برای آن زمان بیشتری را اختصاص دهید. برای این کار شما باید طراحی های متنوع و سبک های مختلف را به نسبت فضای خود بسنجید.

نکات مهم هنگام بازسازی منزل

رنگ سقف و دیوارها

در این مرحله ازکار  بازسازی ، شما باید توجه داشته باشید که کدام نوع طراحی و نقاشی بیشتر به سلیقه و نظر شما نزدیک تر خواهد بود.  اگرچه معمولا در ایران اغلب صاحبان خانه زیبایی و سادگی رنگ سفید را به رنگها و طرح های دیگر ترجیح می دهند، اما با این حال رنگ های طوسی ,قرمز ,آبی و سبز,قهوه ای و … نیز در معماری امروزه توسط بسیاری از کارفرمایان و مجریان  استفاده می شود. با این حال انتخاب رنگ منزل در بازسازی داخلی نیز از جمله مواردی است که کاملا بستگی به سلیقه شخصی کارفرما یا همان صاحب خانه  دارد.

نکات مهم هنگام بازسازی منزل

تغییر و نوسازی کف خانه

پس از انجام مراحل بالا به طور اصولی و درست ، باید یک نوع از کفپوشهای موجود در بازار  را برای خانه شما انتخاب کنیم و باید در نظر داشته باشیم که هر نوع کف ، مشتری منحصر به فرد خود را خواهد داشت. برای بدست آوردن اطلاعات کافی  در این مورد می توانید مقالهایی را در این زمینه بخوانید. همچنین مشاوران گروه ما نیز شما را در انتخاب بهترین کفپوش برای منزلتان کمک خواهد کرد و پس از انتخاب بهترین مدل کفپوش برای شما آن را به بهترین نحو اجرا خواهیم کرد.

نکات مهم هنگام بازسازی منزل

بازسازی آشپزخانه

یکی دیگر از نکات مهم هنگام بازسازی منزل ؛ بازسازی و یا نوسازی آشپزخانه میباشد.آشپزخانه از دید معماران قلب خانه می باشد و معمولا خانم های ایرانی بیشترین زمان خود را در اشپزخانه می گذرانند و آشپزخانه در زیبایی دکوراسیون داخلی منزل سهم بسیار مهمی  دارد. بخصوص امروزه که آشپزخانه ها بیشتر از پیش در معرض دید هستند. بازسازی آشپزخانه امروزه شامل تعویض کابینت ها , تخریب دیوارها , رنگ ,تخریب آرک های قدیمی و رابیتس کاری ها , استفاده از کناف در سقف ,نوسازی و یا حتی در صورت لزوم جابه جایی لوله کشی ها , کف سازی , کاشی بین کابینت و … می باشد.

آشپزخانه از دید معماران قلب خانه می باشد و معمولا خانم های ایرانی بیشترین زمان خود را در اشپزخانه می گذرانند و آشپزخانه در زیبایی دکوراسیون داخلی منزل سهم بسیار مهمی  دارد

 

اگر قصد دارید اشپزخانه خود را به طور کلی بازساری کنید به این شکل که تمام وسایل را نیز تغییر دهید؛ باید بدانید که این کار هزینه بالایی را می طلبد

نکات مهم هنگام بازسازی منزل

در بحث بازسازی اشپزخانه باید این نکته را اضافه کنم که میتوان با روشهایی هزینه ی  ان را تا حد قابل قبولی کاهش داد. یکی از این روشها این است که به جای تغییر کامل کابینتها میتوان فقط نمای ان را تغییر بدهیم و داخلش را فقط نوسازی کنیم

و در نظر داشته باشید که جهت تعویض کابینت ها اگر شما طرفدار سبک کلاسیک هستیدما  کابینت ممبران را به شما پیشنهاد میدهیم و اگر طرفدار سبک مدرن هستید کابینت ؛های گلاس پیشنهاد خوبی میباشد

 

نکات مورد توجه در بازسازی آشپزخانه:

  •     نوسازی درب های کابینت و یا تعویض کلی
  •     استفاده از ابزارالات و وسایل جدید و مدرن
  •     نو سازی کف آشپزخانه
  •     تعیین درست ارتفاع کابینت ها
  •     ساختن یک کانتر زیبا برای ورودی آشپزخانه
  •     بهره بردن  از ساختار جزیره ای
  •     همخوانی داشتن اشپزخانه با دیگر اجزای خانه
  •    طراحی مناسب سقف اشپزخانه.

نکات مهم هنگام بازسازی منزل

بازسازی حمام و سرویس بهداشتی

یکی دیگر از نکات مهم در بازسازی منزل که باید به ان توجه کرد بازسازی و یا تغییر مکان حمام و سرویس بهداشتی است. در بازسازی حمام و دستشویی اگر مجریان بعد از بازدید از حمام و سرویس بهداشتی این تشخیص را دادند که باید شیرآلات و تاسیسات آن نیز تعویض گردد بهتر است که این کار انجام دهید با اینکه برای جابه جایی شیرآلات و تاسیسات و تعویض لوله ها هزینه زیادی خواهد داشت؛ خصوصا اگر این جا به جایی از یک دیوار به دیوار دیگری باشد که اگر بودجه و هزینه تغییرات برای کارفرما امکان نداشت می توان برای بازسازی آنها اجسام بزرگ را در جای خودشان نگه می داریم و با آن چیزی که حداقل آن  امکان دارد کار بازسازی خانه را شروع کنیم  که با این کار طراح و مجریان ما با خلاقیت و بدون اینکه چیزی را جا به جا کنند می توانند تغییرات زیادی را به وجود اورند به فرض مثال برای بازسازی یک وان حمام قدیمی اگر  قصد جا به جایی آن را داشته باشیم بدون در نظر گرفتن هزینه جابه جایی و تغییر لوله کشی ها و جابه جایی تمام وسایل و خرابی هایی که برایمان پیش خواهد امد باید از جابه جایی آن صرف نظر کنیم  و می توان همان وان قدیمی را با براق کردن و نوسازی و صیقل دادن رویه آن با نصف مبلغ جابه جایی ؛جذابیت , سادگی و زیبایی را در فضای این حمام به وجود آورد .

برای بازسازی دستشویی و حمام در درجه اول باید ایتم بندی کرد ، از جمله متداول ترین مراحلی که در فرایند بازسازی حمام و دستشویی انجام می گیرد در درجه اول عایق بندی دیوار و کف ها , تعمیر لوله کشی ها و تاسیسات،اجرای سقف کناف ، نقاشی دیوار ها و تعویض کاشی ها دیوار و بین کابینتها ، تعویض شیر آلات ها، بازسازی تهویه این مکان ها ، جابه جایی کاسه توالت با فرنگی و طراحی قفسه ها و…. می باشد . البته باید به این نکته توجه نمود که این فضا ها را با عناصری کم هزینه باید تزئین نمود به فرض مثال می توان برای زیبا تر کردن فضای داخلی یک حمام از یک گلدان  ، حوله و یک قالیچه مناسب استفاده کرد و آراستگی و زیبایی این مکان ها را دو چندان کرد
نکات مهم هنگام بازسازی منزل

بازسازی اتاق خواب

یکی از موارد بسیار مهمی که در نکات مهم در بازسازی منزل باید به ان توجه کرد ؛اتاق خواب میباشد. بازسازی  اتاق خواب معمولا به نسبت فردی که از آن اتاق استفاده می کند انجام می پذرید. معمولا دربازسازی  اتاق خواب کودک به خصوص اتاق کودک دختر بچه ها از رنگ های روشن و شاد استفاده میکنند. در خانه های قدیمی معمولا کمد دیواری ها از طریق دیوار کشی و چهارچوب فلزی انجام می شد که این نوع کار ؛ قطر دیوار های کمد ها را افزایش و فضای زیادی از اتاق را اشغال میکرد. اما امروزه در بازسازی اتاق خواب از کمد دیواری های ام دی اف که قطر دیوار های آن ها بسیار کمتر است اما با مقاومت بالا می باشد استفاده می کنند.

باید در نطر داشت  که در فرایند بازسازی اتاق خواب ابتدا محل قرارگیری و ابعاد کمد دیواری را مشخص می شود. کمد دیواری یکی از مهمترین وسایل کاربردی داخل یک اتاق خواب می باشد که اندازه و متراژ آن بستگی به اندازه  تخت خواب دارد, به فرض مثال اگر تخت خواب یک نفره باشد کمد دیواری بزرگ تری را میتوان به کا برد و اگر تخت خواب دو نفره باشد کمد دیواری کوچک تری باید کار کرد.  ابعاد تخت یک نفره به صورت استاندارد ۹۰ * ۲ است  و اندازه تخت دونفره ۱٫۶۰ * ۲ می باشد که نسبت به این ابعاد می توانید در بازسازی اتاق خواب محل قرارگیری کمد دیواری و چیدمان کلی اتاق خواب اقدام نمود.

نکات مهم هنگام بازسازی منزل

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has One Comment

  1. سلام ممنونم از توضیحات عالیتون …… متاسفانه با یک گروه خیلی اماتور برای بازسازی منزلم اشنا شدم و کار را بهشون از سر اطمینان دادم اما اون کاری که مدنظزم بود اجرا نشد….. ۲۰۰ میلیون خرج بازسازی منزلم انجام دادم الان باید کولاک میشد میدید ید کیف می کردید اما متاسفانه فقط از ما پول گرفتند و هیچی تحویلمون ندادن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Back To Top