skip to Main Content

گچبری پیش ساخته شاید بتوان گفت یکی از ساده ترین و کم هزینه ترین روش ها در تزئین و دکور آرایی سقف و دیوارها است .

از زمان های قدیم، معماران ایرانی توجه خاصی به دکوراسیون اتاق پذیرایی داشته اند و در این میان بیشترین تمرکز خود را روی زیباسازی سقف قرار می دادند.

به دلیل محبوبیت گچکاری، ازین تکنیک به شیوه ای هنرمندانه برای سقف استفاده می شد. اما روش معمول برای اجرا، گچکاری دستی بود که مستلزم صرف زمان های طولانی، شلوغ کاری محیط، زحمت گچکار و در نتیجه هزینه بالا بود.

امروزه ابداع روش گچبری پیش ساخته برای سقف باعث شده تا پروژه های زیباسازی سطوح در کوتاهترین زمان ممکن با هزینه ای معقول امکان پذیر باشد.

در ادامه این مطلب با جزئیات تکنیک ابزار گچی سقف بیشتر آشنا خواهید شد.

بیشتر بدانید: انواع ابزار گچی پیش ساخته

گچبری پیش ساخته برای سقف چیست؟

گچبری پیش ساخته برای سقف

گچبری سقف همان نقش و نگار های قالب زده شده با گچ است که حتما نمونه های آن را به صورت دور لوستر، گلویی و یا قاب بندی سقف دیده اید. در این روش طرح مورد نظر مشتری در کارگاه با استفاده از قالب های مخصوص زده شده و پس از خشک شدن گچ و آماده سازی برای نصب به محل انتقال داده می شود.

معمولا طرح های سبک با استفاده از این روش قابل اجرا هستند. برای طرح های سنگین بایستی از همان روش سنتی یا دستی گچبری استفاده کرد.

از ابزار گچی می توان برای زیباسازی سقف پذیرایی، اتاق خواب، اتاق ناهارخوری و نشیمن خانه استفاده کرد. اما همانند گچبری دستی به دلیل ماهیت گچ که شدیدا رطوبت را جذب می کند امکان پیاده سازی آن در محیط های مرطوبی چون حمام و سرویس بهداشتی وجود ندارد.

در استفاده از طرح های مسطح و یا برجسته به ارتفاع سقف فضا توجه کنید. از طرح های مسطح برای سقف های کوتاه و از طرح های حجم دار برای سقف های مرتفع استفاده کنید.

نکات انتخاب گچبری پیش ساخته برای سقف

نکات انتخاب گچبری پیش ساخته برای سقف

در هنگام انتخاب طرح مورد نظر برای ابزار گچی سقف حتما به تناسب آن با سبک دکوراسیون منزل خود دقت کنید. کلاسیک یا مدرن هرکدام دارای ویژگی های مخصوص به خود هستند.

اگر قصد رنگ آمیزی ابزار گچی را دارید تناسب رنگ با رنگ دیوارها، کفپوش و مبلمان منزل خود را فراموش نکنید. حتی ابعاد منزل نیز در انتخاب رنگ تاثیر گذار است. توصیه می شود تا برای خانه های کوچک به همان رنگ سفید اکتفا کنید.

در استفاده از طرح های مسطح و یا برجسته به ارتفاع سقف فضا نیز توجه کنید. از طرح های مسطح برای سقف های کوتاه و از طرح های حجم دار برای سقف های مرتفع استفاده کنید.

در گچبری های دور لوستری و یا دور لامپ میزان روشنایی محیط را نیز در نظر بگیرید.

قیمت گچبری پیش ساخته سقف

نصب ابزار گچی پیش ساخته سقف

قیمت گچبری پیش ساخته سقف به عوامل متعددی بستگی دارد:

  1. کیفیت گچ مصرفی
  2. نوع طرح درخواستی مشتری
  3. ابعاد کار
  4. تخصص و اعتبار شرکت مجری طرح
  5. زیر سازی های مورد نیاز

کلیه این عوامل باعث می شود تا هزینه ابزار گچی سقف رقم ثابتی نباشد. لذا توصیه می شود تا برای کسب اطلاعات دقیق تر با کارشناسان خانه من تماس بگیرید.

نصب ابزار گچی پیش ساخته سقف

قیمت گچبری پیش ساخته سقف

نصب گچبری پیش ساخته سقف بسیار آسان تر از روش دستی و سنتی است. زیرا ابزار گچی از قبل آماده شده و برای اجرا در محل تنها نیاز به ابزار مختصری است.

ابزار گچی با استفاده از چسب های مخصوص به سطح کار چسبانده می شود. برای این منظور از قبل سطح دیوار را تمیز می کنند و در صورت نیاز برجستگی یا فرورفتگی آن یکدست می شود.

محل نصب علامت گذاری می شود. سطح پشتی ابزار به چسب آغشته شده و پس از اتصال با میخ های نازک تثبیت می شود.

جذب رطوبت منجر به طبله کردن ابزار گچی می شود، به همین دلیل کاربرد آن در حمام و سرویس بهداشتی معقول نیست.

معایب گچبری پیش ساخته

همانطور که گفته شده با استفاده از ابزار گچی تنها می توان طرح های ساده را پیاده سازی کرد. به دلیل جاذبه الرطوبه بودن گچ امکان استفاده از آن برای محیط های مرطوبی چون حمام و سرویس بهداشتی وجود ندارد. جذب رطوبت باعث طبله کردن ابزار گچی شده و ظاهری پوسته پوسته پیدا می کند.

گچبری پیش ساخته برای سقف آشپزخانه

از زمانی که طراحی آشپزخانه ها به حالت اپن تغییر پیدا کرد، نمای داخلی آشپزخانه و حتی سقف آن نیز اهمیت بیشتری یافت. چرا که آشپزخانه از فضای سالن پذیرایی به راحتی قابل مشاهده است.

گچبری سقف آشپزخانه را می توان بصورت قاب بندی سقف، گچبری دور لوستری، گچبری گلویی و یا در فضای بالای آشپزخانه اجرا کرد.

گچبری مدرن

گچبری پیش ساخته مدرن

در گچبری مدرن نسبت به کلاسیک طرح های ساده تری استفاده می شود. استفاده از خطوط پر پیچ و خم و منحنی وار به سبک کلاسیک تعلق دارد. اما در سبک مدرن از خطوط صاف و طرح های زاویه دار استفاده می شود.

گچبری سقف اتاق خواب

گچبری سقف اتاق خواب معمولا به صورت ساده تری از سالن پذیرایی اجرا می شود. قاب بندی سقف گچبری دور لامپی رایج ترین فرم استفاده از ابزار گچی پیش ساخته است.

برای گچبری پیش ساخته سقف می توانید به تجربه و تخصص گروه مهندسین، طراحان و مجریان خانه من اعتماد کنید.

بیشتر بدانید: گچبری پیش ساخته دور لوستری

خانه من با داشتن سال ها تجربه موفقیت آمیز در پروژه های بازسازی و نوسازی ساختمان های تجاری، اداری، مسکونی و غیره توانسته اند رضایت مشتریان را بدست آورد.

برای مشاوره رایگان می توانید با شماره های درج شده در وب سایت تماس حاصل فرمایید.

4.9/5 - (55 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Back To Top