skip to Main Content

مهمترین اشتباهات رایج در بازسازی خانه این است که اگر به جزییات توجه نشود ممکن است محیط خانه در اخر کار با انچه که ما برنامه ریزی کرده بودیم و به ان فکر میکردیم تفاوت زیادی پیدا کند. بازساری باید خانه شما را از محیطی قدیمی و مرده به فضایی شاداب و زنده تبدیل کند. در این اینجا اشتباهات رایج در بازسازی را برای شما لیست کرده ایم تا با توجه به انها از بسیاری از اشتباهات رایج در بازسازی خانه جلو گیری کنید

انتخاب پیمانکار ارزانتر برای بازسازی خانه

ارزانترین پیشنهادی که به شما میشود به معنی بهترین انتخاب شما نیست.بهتر است که شما حداقل از سه یا چهار پیمانکار دیگر قیمت نهایی را پرسو جو کنید.برخی از پیمانکاران و مجریان برای این‌که کار را به هر قیمتی از شما بگیرند پیشنهاد کمتری می‌دهند ولی بعد از این که کار را از شما گرفتند، یا کم کم به هزینه ها می افزایند یا از محصولات بی‌کیفیت استفاده می‌کنند و یا این‌فکر  کیفیت  کار را کاهش می‌دهند. برآوردی و یا قیمتی که از پیمانکاران می‌گیرید باید شامل جزئیات باشد (از جمله قیمت دقیق کابینت‌ها، لوازم مورد نیاز،هزینه سقف کناف و  هزینه‌های نصب و یا اضافه کردن اتاقی جدید ….. و غیره).اگر قیمتی که از پیمانکاران می‌گیرید شامل موارد فوق نباشد، در این صورت یا پیمانکار در انجام بازسازی خانه شما چندان دقیق نخواهد بود و یا این‌که کار شما را چندان جدی نخواهد گرفت.

اشتباهات رایج در بازسازی خانه

۲-پایین گرفتن هزینه ها

یکی دیگر از اشتباهات رایج در بازسازی خانه این است که همیشه در یک بازسازی در حین کار به هزینه و یا کارهایی برمیخورید که اصلا به ان فکر نکرده اید. به طور مثال شما در حال تخریب سقف قدیمیه رابیتس خود هستید و میخواهید سقف جدید کناف با طرحی نو اجرا کنید که میبینید برق انجا نیز دچار مشکل است. بهتر است همیشه پس از برآورد هزینه‌ی کلی بازسازی ، ۱۰تا  ۱۵ درصد هزینه‌ی کل را نیز به این برآورد بیافزایید. حتی اگر خانه‌ای قدیمی را بازسازی می‌کنید بهتر است این میزان را بیشتر از ۱۵ درصد در نظر بگیرید تا در صورت بروزمشکلات و  هزینه‌های غیر منتظره غافلگیر نشوید.

اشتباهات رایج در بازسازی خانه

 

۳- اصرار بر استفاده از پیشخوان های گرانیتی

درست است که گرانیت‌ بسیار محبوب و .زیبا است، اما تنها گزینه‌ي موجود در بازار برای استفاده در پیشخوان آشپزخانه نیست. اگر برای پیشخوان آشپزخانه از مواد دیگری که در بازار موجود است استفاده کنید، بسیار مقرون به صرفه‌تر خواهد بود. استفاده از چوب‌های بسیار مقاوم مورد استفاده در قصابی‌ها، با نام بوچر بلاک که از جنس افرا، ساج و یا گردو هستند، ورقه های فولاد یا لمینت‌های زیبا گزینه‌های دیگری هستند که می‌توانید  استفاده کرد.  لمینت دوام کمتری دارد اما بسیار شبیه گرانیت  واقعی میباشد .
اشتباهات رایج در بازسازی خانه

۴- ترس ازجابجایی حمام یا دستشویی

یکی دیگر از اشتباهات رایج در بازسازی خانه ترس از جابه جا کردن مکان حمام و یا دستشویی است. تغییر جای حمام و یا دستشویی انقدرها که فکر میکنید سخت و دشوار نیست. اتفاقا این کار در بازسازی خانه میتواند کمک بسیاری در بهتر کردن فضای خانه بکند. این کار بر خلاف تفکرات اکثر مردم هزینه بالایی نخواهد داشت
 ترس از تغییر نقشه حمام جابه‌جا کردن سرویس بهداشتی و حمام و یا روشویی آن‌قدر که فکر می‌کنید سخت و دشوار نیست. اگر از سرویس بهداشتی خود راضی نیستید، آن را نیز بازسازی کنید و فقط به دلیل این‌که فکر می کنید هزینه‌ی بالایی دارد و بسیار مشکل است از انجام این کار صرف نظر نکنید.

۵- اصرار به استفاده از  پارکت چوبی

پارکت چوبی عملا برای همه افراد مناسب نخواهد بود. به طور مثال؛افرادی که حیوانات خانگی دارند، چرا که پنچه‌ی حیوانات خانگی به این کفپوش چوبی آسیب خواهند زد و هم‌چنین این‌گونه پارکت برای افرادی که بچه‌های کوچک دارند نیز مناسب نیست. زیرا بچه‌ها هم به راحتی می‌توانند به این نوع پارکت صدمه بزنند ، به‌طور کلی پارکت‌های چوبی برای خانواده‌های پرجمعیت گزینه‌ی مناسبی نیستند. این‌گونه افراد بهتر است از پارکت لمینت استفاده کنند. این‌گونه کفپوش‌های لمینتی بسیار شبیه پارکت چوبی هستند اما دوام خیلی بیشتری در برابر ضربه و تماس با آب دارند.
اشتباهات رایج در بازسازی خانه

۶- دقت برای خرید کابینت

خیلی از افراد کابینتی را می خرند و وقتی به خانه می آورند می بینند که ابعاد و اندازه کابینتشان با فضایی که در دکوراسیون آشپزخانه دارند هماهنگی ندارد! باید بارها و بارها فضای مورد نظر را اندازه گیری کرد تا بتوان بر طبق آن، کابینت مناسب آشپزخانه را تهیه نمود.

اشتباهات رایج در بازسازی خانه

۷-  نادیده گرفتن لاندری در بازساری خانه

این کار در بسیاری از خانه ها لازم و بسیاری ضروری میباشد. ولی بسیاری از افراد کوتاهی میکنند و آن را نادیده می گیرند. اگر شلنگ ماشین لباسشویی شما خراب شود و بشکند تمام لاندری و رخت شوی خانه شما را آب فرا  می گیرد، ولی اگر این سیستم تخلیه را در این فضا رعایت کنید دیگر چنین مشکلی پیدا نخواهد شد. باید بر این واقف باشیم  که در چنین شرایطی احتیاج به لوله کش دارید و کاری هم از دست شما بر نخواهد امد.

۸- استفاده از مجریان حرفه ای برای سقف کناف

یکی از مهمترین کارهایی که در بازسازی باید مورد توجه قرار بگیرد سقف دکوراتیو کناف میباشد. یکی دیگر از اشتباهات رایج در بازساری خانه همین است که در اجرای سقف کاذب کناف از مجریان ارزانتر استفاده میشود. سقف کاذب به دلیل نورپردازی تقریبا همیشه مورد دید اعضای خانواده است و به همین دلیل در زیبایی خانه سهم به سزایی دارد

اشتباهات رایج در بازسازی خانه

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Back To Top