skip to Main Content

قیمت پتینه کاری ساختمان نسبت به سایر روش های پوشش دهی دیوار و سقف بالاتر است. اما صرف این هزینه مطمئنا ارزش خود را دارد.

چرا که پتینه کاری تنها یک رنگ آمیزی ساده نیست. بلکه توام با هنر طراحی، ایجاد بافت و عمق به سطوح است. به همین دلیل است که نسبت به سایر روش ها تغییرات بیشتری و قابل توجه تری را در فضا خلق می کند.

این روش به خصوص انتخاب کسانی است که به نقش و نگار های اسلیمی و مینیاتوری و یا طرح های انتزاعی علاقه مند هستند.

به دلیل پتانسیل بالای این تکنیک در استفاده از رنگ ها، طرح های مختلف و ایجاد دکوراسیونی خاص و چشم نواز، افراد زیادی تمایل دارند تا با صرف هزینه بیشتر، بهای این هنر اصیل را پرداخت کنند.

در ادامه مطلب عوامل تاثیر گذار در قیمت پتینه کاری دیوار و سقف ساختمان را بررسی خواهیم کرد.

متراژ کار و وسعت سطحی که قرار است طرح پتینه روی آن اجرا شود مهمترین نقش را در قیمت پتینه کاری ساختمان دارد

عوامل موثر در قیمت پتینه کاری

۱٫ متراژ کار

متراژ کار

متراژ کار و وسعت سطحی که قرار است طرح پتینه روی آن اجرا شود مهمترین نقش را در قیمت پتینه کاری ساختمان دارد. زیرا این عامل حتی نوع طرح انتخابی و بزرگی و کوچکی آن را نیز تحت تاثیر قرار می گیرد.

۲٫ نوع سطح

نوع سطح کار یعنی دیوار و یا سقف در قیمت پتینه موثر است. سطوح افقی چون سقف زحمت بیشتری برای اجرای کار دارند. درنتیجه هزینه آنها نیز بیشتر از سطوح عمودی دیوار است.

بیشتر بدانید: پتینه کاری سقف

۳٫ روش پتینه کاری

روش پتینه کاری

همانطور که در مقالات قبلی به آن اشاره کردیم روش های مختلفی برای اجرای پتینه کاری وجود دارد که هر کدام زیبایی و طرح مختص به خود را ایجاد می کنند. از میان روش های موجود پتینه ورق طلا هزینه بیشتری را به دنبال دارد. اما ظاهر کار بسیار لوکس و مجلل خواهد بود.

این که کدام روش برای شما مناسب تر است را بایستی با توجه به وسعت منزل، دکوراسیون آن و بودجه خود تصمیم گیری کنید. بعضی از روش ها برای سبک های کلاسیک و برخی برای سبک های مدرن تناسب بیشتری دارند.

بیشتر بدانید: پتینه کاری در دکوراسیون داخلی

۴٫ طرح درخواستی

طرح درخواستی پتینه کاری

حتی زمانیکه یک روش خاص را انتخاب می کنید نوع طرح انتخابی نیز در هزینه اجرا موثر خواهد بود.

برای مثال در روش های رنگ آمیزی، مسلما طرح های مینیاتوری و اسلیمی نسبت به طرح های انتزاعی هزینه بیشتری را در بر خواهند داشت.

همچنین اجرای کار در ارتفاعات و یا روی ابزارآلات به معنای افزایش سختی کار و نیاز به دقت بیشتر است.

۵٫ نیاز به زیرسازی سطوح

نیاز به زیرسازی سطوح

نیاز به زیرسازی سطوح به خصوص در پروژه های بازسازی ساختمان اهمیت دارد. در این موارد لازم است تا دیوار و یا سقف ابتدا صاف و صیقلی شده سپس طرح پتینه بر روی آن اجرا شود.

بیشتر بدانید: پتینه کاری ساختمان

۶٫ تجربه و اعتبار مجری کار

در آخر باید بگوییم که تجربه مجری کار و اعتبار شرکتی که برای طراحی داخلی ساختمان خود از آن کمک می گیرید نیز عاملی مهم در قیمت تمام شده کار است.

همانطور که قبلا گفتیم پتینه کاری نوعی هنر است که روی سطوح ساختمانی نیز قابل پیاده شدن است بنابراین اجرای آن نیاز به تجربه، مهارت و خلاقیت دارد. پس برای پیاده سازی پتینه کاری ساختمان تنها به دنبال دستمزد های پایین نباشید.

چرا که در صورت اجرای ضعیف، نمای مصنوعی باعث می شود تا منزل شما زیبایی لازم را نداشته باشد. در مواردی مشتریان مجبور می شوند تا با صرف هزینه مجدد از شرکتی دیگر برای بازسازی و ترمیم طرح کمک بگیرند.

هزینه تعمیرات پتینه کاری، کمتر از هزینه اجرای اصلی است. اما در صورتی که بخواهید طرح پتینه را بطور کلی عوض کنید، ناچار به پرداخت هزینه مجدد خواهید بود.

هزینه تعمیر پتینه کاری

هزینه تعمیر پتینه کاری

یکی از مزایای پتینه کاری امکان ترمیم، تعمیرات و بازسازی آن است. به همین دلیل یکی از خدمات شرکت های اجرا کننده پتینه کاری ساختمان نیز تعمیر و بازسازی سطوح است.

اگر به هر دلیلی طرح پتینه شما دچار آسیب شده است می توانید از همان شرکتی که طرح پتینه را اجرا کرده است کمک بگیرید.

هزینه تعمیرات کمتر از هزینه اجرای اصلی است. اما در صورتی که بخواهید طرح پتینه را بطور کلی عوض کنید، ناچار به پرداخت هزینه مجدد خواهید بود.

برای اجرای پتینه کاری در طرح ها و سبک های مختلف به شیوه هنرمندانه و حرفه ای می تواند از خدمات خانه من کمک بگیرید. تجربه اجرای پتینه کاری ساختمان در خانه های مجلل و تالارهای لوکس خود گواهی بر ممتاز بودن کیفیت کار و اعتبار شرکت خانه من است.

پیش از درخواست پروژه نیز امکان مشاوره رایگان با توجه به شرایط ساختمان شما وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر و هزینه پتینه کاری ساختمان می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس خاصل فرمایید.

3.5/5 - (2 امتیاز)

This Post Has 2 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Back To Top