skip to Main Content

پوشش دیواری در دکوراسیون داخلی

در طراحی داخلی خانه پوشش های زیادی برای سلیقه های مختلف برای  دکوراسیون داخلی وجود دارد. این تنوع محصول که در بازار وجود دارد این امکان را به شما میدهد که با هر سلیقه ای که دارید متریال مورد نظر خود را انتخاب کنید. و همچنین شما میتوانید به راحتی برای فضاهای مختلف خانه خود متریال مورد سلیقه خود را اجرا کنید.این پوشش ها تنها به خانه و یا ویلا اختصاص داده نمیشود و به راحتی میتوان در فضاهای تجاری و یا اداری نیز استفاده شود .هنگام تصمیم گیری و یا انتخاب پوشش دیوارها اکثر افراد فقط به کاغذدیواری فکر میکنند و ؛ ولی باید توجه داشته باشید که متریالهای دیگری نیز وجود دارد مانند : اینه کاری ؛ تایلهای دکوراتیو ؛ اجرهای دکوراتیو ؛ لمسه و ……….

 

انواع پوشش در دکوراسیون داخلی

پوشش های غیرمعمول در دکوراسیون داخلی

در این زمینه پوششهایی نیز وجود دارد که به طور عامیانه بخواهیم اشاره ای به انها بکنیم میتوان انها را قدیمی و منسوخ شده نامید.در پوشش های دیواری نمونه های بسیاری در بازار وجود دارد که شما به هر سلیقه ای باشید بالاخره متریال مورد نظر خود را پیدا خواهید کرد.

انواع پوشش در دکوراسیون داخلی

استفاده از متریال غیر معمول در دکوراسیون داخلی

یک باردرانگلستان،یک اتاق غیر معمول و عجیب مشاهده کردم که قبلا نمونه اش را در جایی دیگر ندیده بودم.دیوارها با کاغذ دیواری پوشانده شده بود،انها را پشت سر هم چسبانده بودند. یک لایه کاغذ دیواری و یک لایه نازک رنگهای متنوع. در این رنگ ها از ابی و قرمز و چند رنگ دیگر استفاده شده بود که در نهایت مانند رنگین کمان دیده میشد. این روش شاید مناسب و هم راستا با تمام سلیقه ها نباشد ولی در نوع خود ایده جالبی است. و میتوان در فضاهای خاص از این روش استفاده کرد.

انواع پوشش در دکوراسیون داخلی

استفاده از پارچه در دکوراسیون داخلی

در سالهای بسیار دور و برای سالهای بسیار زیادی برلی پوشش دیوارها از نوعی پارچه استفاده میکردند. این روش را ابتدا در هند استفاده میکردند و  پس از ان در خاور دور و خاورمیانه رواج پیدا کرد و سپس دراروپا تا دوران قرون وسطا مورد استفاده قرار میگرفت. جالب است بدانید که استفاده کردن از پارچه هیچ وقت متوقف نشد و هنوز هم در بسیاری از کشورها در فضاهای مختلف مورد استفاده قرار میگیرد.

انواع پوشش در دکوراسیون داخلی

در عصر حاضر استفاده کردن از پارچه در خانه ها و ویلاهای لوکس بسیار رواج پیدا کرده است.پارچه را میتوان هم در روی دیوار و هم روی سقف استفاده کرد. در اروپا این نوع دیوار پوش بسیار دیده میشود مخصوصا در کشور فرانسه که علاقه ی خاصی به پارچه دارند.

ایده های استفاده از اینه در خانه

 

استفاده کردن از پارچه کمی هزینه برتر از متریالهای دیگر خواهد بود به طوری که تقریبا هتلها و ساختمانهای بسیار لوکس از پارچه در دکوراسیون داخلیه خود استفاده میکنند. باید توجه داشت که پارچه فقط برای زیبایی استفاده میشود و هیچ کاربرد دیگری ندارد. به طور مثال دیوارپوش های ارزانتر در بحث عایق کردن نیز کمک میکنند.

امروزه،دیوارهای طراحی داخلی ویلا پوشیده ازپارچه یا روپوش شده،کماکان بسیاررایج هستند،خصوصا دراروپا و علی الخصوص درفرانسه،جایی که شماراعجاب آوری ازهتل ها و خانه های شخصی،دیوارهایی لطیف و انباشته دارند. بدین جهت می گوییم اعجاب آورکه ((دیوارپوشی)) هم نگران قیمت است و هم نیازبه نیروی انسانی بسیارزیادی دارد.فرآیند،شامل چسباندن یک چارچوب است اززهوارهای نازک به دیوار،پرکردن میان آن ها به وسیله ی پرکننده پلی استرن با نمودارآتش که به نام ((بامپ)) شناخته می شود سپس کشیدن پارچه ی درزدارروی زهوارها،می شود.نتایج اغلب بسیاربدیع و مجلل و با شکوه هستند،همان طورکه عایقی مناسب برای سرما و سرو صدا هستند.دیوارپوش ها چیزی بودند که ساکنان اروپای قرون وسطی،نسبت به پانل بندی یا پرده های منقوش، آویزهای پشمی،چرمی یا کرباسی خود،آن رابسیارساده تریافتند.به شکل طعنه آمیزی،روش کارشبیه به روشی است که دراواخرقرن شانزدهم و قرن هفدهم برای کاغذهای دیواری نمایشی به خدمت گرفته می شد.فقط اگراجداد ما،به جای این که تنها آن را آویزان کنند کارمشابهی را با استفاده ازپارچه های بافته شده ازپشم گوسفند انجام می دادند،ازفضای بسیارگرم تری برخوردارمی شدند.

برای تماس ؛بازدید و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید : ۰۹۱۲۹۲۳۳۱۰۰  خلیلی

امتیاز

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Back To Top