skip to Main Content

آینه یکی از نکاتی میباشد که طراحان دکوراسیون داخلی استفاده از آن ها را در طراحی داخلی ودیزاین و بازسازی خانه توصیه میکنند. استفاده از آینه ها در طراحی سبک مدرن کاربرد زیادی خواهد داشت و نه تنها به عنوان المانی تزئینی بلکه میشود از آن به عنوان المانی کاربردی نیز استفاده کرد. استفاده از این المان در طراحی خانه کوچک باعث بزرگ تر نشان دادن فضای اتاق شده و به روشن تر شدن فضای اتاق نیز کمک خواهد کرد. آینه ها در انواع مختلف شکل و اندازه هستند و استفاده از آن ها بدون شک نمایی زیبا در خانه خلق میکند. آن چه که در استفاده از آینه حائز اهمیت است، استفاده از آن ها در مکان و نقطه مناسب است. آن چه که در این مطلب از گروه خانه من به بیان آن می پردازیم، ارائه ایده هایی در زمینه استفاده از آینه ها در طراحی دکوراسیون داخلی می باشد. در ادامه این مطلب نکاتی را بیان خواهیم کرد.

ایده های استفاده از اینه در خانه

استفاده از آینه هایی که دایره ای شکل میباشند، نمای زیبایی ایجاد می کنند و هم چنین در ایجاد تعادل میان سایر الگوهای هندسی به کار رفته در طراحی داخلی نیز نقش خواهند داشت. برای مثال استفاده از آینه دایره ای شکل در اتاق نشیمنی که از سایر اشکال هندسی مانند قفسه های مربعی شکل در آن استفاده شده است، می تواند در ایجاد توازن و تعادل در محیط به شما یاری دهد.

ایده های استفاده از اینه در خانه

 

همان طور که قبلا اشاره شد، نصب آینه در مکان مناسب نکته مهمی میباشد که باید به آن توجه داشته باشید. به این منظور بهتر است آینه را در نقطه ای که از نور طبیعی کافی برخوردار است، نصب شود. انجام این کار باعث می شود فضای اتاق روشن تر نشان داده شده و هم چنین به بزرگ تر نشان دادن آن نیز کمک خواهد کرد.

ایده های استفاده از اینه در خانه

استفاده از آینه ای با فریم زیبا یکی دیگر از نکاتی است که باید به آن توجه شود. استفاده از آینه ای که از فریمی زیبا برخوردار است می تواند ایده ای مناسب برای طراحی و تزئین دیوار نیز باشد.

ایده های استفاده از اینه در خانه

 

استفاده از آینه ها از آن جهت که باعث بازتاب نور می شوند، نمایی زیبا نیز خلق خواهد کرد. حال سوال این جاست که استفاده از این امتیاز در چه قالب های دیگری امکان پذیر است؟ استفاده از کاشی های شیشه ای در طراحی بین کابینتی در آشپزخانه، نمونه ای از ایده های استفاده از این خاصیت در قالبی متفاوت برشمرده می شود.

ایده های استفاده از اینه در خانه

همان طور که قبلا اشاره شد، آینه ها  از سایزهای زیادی برخوردارند. استفاده از آینه هایی که ابعاد بزرگی دارند نمونه ای از بهترین راهکارها برای طراحی و دیزاین خانه هایی به سبک کلاسیک است. هم چنین استفاده از چنین المانی می تواند باعث ایجاد جذابیت دیداری بشود.

اگر به دنبال استفاده از آینه به عنوان المان تزئینی چشمگیر در طراحی خانه میباشید، استفاده از آینه ای که از فریم طلایی در آن استفاده میشود، می تواند ایده خوبی برای خانه شود.

ایده های استفاده از اینه در خانه

 

استفاده از کاشی های شیشه ای در طراحی اشپزخانه نمونه ای از قالب های استفاده از خاصیت بازتابنده آینه ها به شمار میرود. استفاده از درب های شیشه ای نیز از دیگر روش هایی است که می توان از آن به جای استفاده از اینه استفاده شود. استفاده از این درب ها می تواند به عنوان نکاتی مهم در دکوراسیون داخلی نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

ایده های استفاده از اینه در خانه

آینه ها یکی از متریالهای اساسی در طراحی حمام هستند. استفاده از آینه ای که در زیر آن شلفی به کار رفته است نیز می تواند ایده کاربردی دراستفاده از آینه ها در نظر گرفته شود. از ین شلف می توان برای قرار دادن وسایل ارایشی و بهداشتی استفاده شود.

استفاده از چند آینه در ابعاد مختلف در کنار هم باعث ایجاد نمای زیبایی در خانه خواهد شد. استفاده از آینه ها در ابعاد مختلف می تواند در ایجاد عمق در فضای مورد نظر به شما یاری دهد.

ایده های استفاده از اینه در خانه

استفاده از این نکات در طراحی اتاق خواب نیز از موارد مهمی میباشد که باید به آن توجه شود. استفاده از این المان در قالب های مختلف می تواند صورت گیرد. استفاده از کمدهای دیواری که درب آن ها آینه ای می باشد نیز ایده ای مناسب برای استفاده درطراحی اتاق خواب خواهد بود.

ایده های استفاده از اینه در خانه

آینه ها می توانند به عنوان نقطه کانونی در طراحی فضای مورد نظر به کار بروند. در صورتی که تمایل به استفاده از این نکات به عنوان نقطه کانونی در طراحی داخلی دارید، باید نمونه ای مناسب از آن ها را استفاده کنید. استفاده از این المان در بالای شومینه و تلویزیون می تواند انتخاب مناسبی برای تبدیل شدن به نقطه کانونی در اتاق شود.

برای تماس ؛ مشاوره و بازدید رایگان با ما تماس بگیرید :  ۰۹۱۲۹۲۳۳۱۰۰   خلیلی

امتیاز

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Back To Top