skip to Main Content

بازسازی خانه های قدیمی کوچک می تواند سخت تر از خانه های بزرگ و ویلایی باشد. زیرا درمورد آپارتمان های کوچک هدف از بازسازی تنها نوسازی فضای داخلی خانه نیست. بلکه در اکثر موارد هدف اصلی استفاده حداکثر و بهینه از فضای خانه است.

متاسفانه یک ایراد بزرگی که در مورد اغلب خانه های کوچک ایرانی وجود دارد، طراحی بد پلان و یا چیدمان نامناسب اجزای خانه است. این مسیله باعث می شود تا فضای داخلی خانه از آن چیزی که هست کوچکتر نشان داده شود.

بنابراین در این گونه موارد، بازسازی خانه های قدیمی کوچک می تواند تاثیر زیادی در افزایش فضای داخلی و کارایی قسمت های مختلف داشته باشد. درنتیجه زندگی راحت تر و با آسایش بیشتری را برای اعضای خانواده فراهم می سازد.

افزایش فضای داخلی با از بین بردن موانع غیرضروری

بازسازی خانه های قدیمی کوچک

اولین قدم در بازسازی خانه های قدیمی کوچک، توجه به راهرو ها و دیوارهای درون خانه است. تقسیم بندی بیش از حد فضای داخلی خانه منجر به کوچک نمایی فضای کلی خانه می شود. استفاده از دیوارها و درنتیجه ایجاد راهرو های بی استفاده به خصوص در مورد خانه های قدیمی امری رایج بوده است. خراب کردن این موانع غیرضروری در بازسازی خانه های کوچک باعث ایجاد فضایی دل باز با دسترسی راحت تر و رفت و آمد آزادانه تر به قسمت های مختلف خانه می شود.

بازسازی خانه های قدیمی کوچک با حذف رنگ های تیره

بازسازی خانه های قدیمی کوچک

قانون رنگ ها یکی است و در مورد لباس و یا منزل فرقی نمی کند. همانطور که لباس های تیره باعث می شود تا لاغرتر نشان داده شوید، استفاده از چنین رنگ هایی برای داخل خانه های کوچک نیز باعث می شود تا فضای خانه کوچک، دلگیر و قدیمی نشان داده شود.

پس در بازسازی خانه های قدیمی و کوچک تا آنجا که ممکن است از رنگ های روشن و پاستلی برای رنگ آمیزی دیوار ها، سقف، کفپوش منزل و یا کاغذ دیواری استفاده کنید. در خانه های کوچک رنگ های تیره را تنها به مقدار کم و برای قسمت های کوچکی از تزیینات منزل کنار بگذارید.

حتما بخوانید: اشتباهات رایج در بازسازی خانه

استفاده حداکثر از فضای داخلی خانه

بازسازی خانه های قدیمی کوچک

یکی دیگر از مزیت های برداشتن تیغه های داخلی و دیوارهای مزاحم این است که گوشه های بی استفاده و اصطلاحا فضا های پرت خانه کاهش می یابد. اگر نگاهی دقیق تر به خانه های قدیمی کوچک بیندازید، متوجه تعداد زیاد این گوشه ها خواهید شد. گاه فضای و شکل هندسی این گوشه ها به گونه ای است که چیدمان مبل و دیگر تزیینات خانه را دشوار و غیر ممکن می سازد. بنابراین حذف این فضاها در بازسازی منزل باعث استفاده حداکثر از فضای داخلی خانه های کوچک می شود.

استفاده از فضای زیر پله در بازسازی خانه های قدیمی کوچک

بازسازی خانه های قدیمی کوچک

گاه طراحی خانه های کوچک به گونه ای است که فضای نشمین خانه با پله به اتاق خواب ها متصل می شود. این خانه ها که اصطلاحا دوبلکس نامیده می شوند، دارای یک ویژگی منحصر بفرد در بازسازی خانه هستند و آن استفاده از فضای زیر پله است. در این زمینه ایده های مختلفی برای استفاده از این فضا وجود دارد. امکان تعبیه انباری، کتابخانه، کمد لباس، کیف و کفش تنها موارد کوچکی برای استفاده از این فضا در بازسازی خانه های قدیمی هستند.

استفاده از تزیینات کوچک

بازسازی خانه های قدیمی کوچک

در بازسازی خانه های کوچک قدیمی دور لوازم تزیینی بزرگ و لوکس را خط بکشید. زیبایی این وسایل در خانه های کوچک نه تنها چشمگیر نخواهد بود بلکه توی ذوق هم خواهد زد. ضمن اینکه فضای خانه شما را از آن چیزی که هست کوچکتر نشان می دهد.

به چندین شی تزیینی ظریف اکتفا کنید و سعی کنید از فرنیچرهای کوچک و کم جا استفاده کنید. طراحی های امروزی اغلب به سمت استفاده بهینه و حداکثر از فضای منازل روی آورده است. بنابراین دست شما برای انتخاب چنین وسایلی باز است.

از تخت خواب های تاشو و پلت فرمی استفاده کنید. هم فضای کمتری را اشغال می کنند و هم می توانند تبدیل به یک کمد دیواری برای قراردادن تزیینات شما باشند. نگران نباشید، هیچ کس متوجه نخواهد شد که مبل اتاق نشمین و یا کمد دیواری شما درواقع یک تختخواب یا میز غذاخوری است.

حتما بخوانید: راهکارهای کاهش هزینه بازسازی خانه

بازسازی آشپزخانه

بازسازی خانه های قدیمی کوچک

اولین قدم در بازسازی آشپز خانه های کوچک و قدیمی حذف اپن و کابینت های زیر آن است. این کار با پیوسته ساز فضای آشپزخانه و اتاق نشمین تاثیر زیادی در بزرگنمایی منزل خواهد داشت. بجای آن می توانید یک جزیره کوچک درون آشپزخانه تعبیه کنید.

اکسسوری دیگری که می توایند برای آشپز خانه های کوچک استفاده کنید، استفاده از افزونه دکوری به نام سوپر است. سوپر در واقع نوعی انباری متحرک در اندازه های مختلف است که می تواند در قسمت های مختلف آشپزخانه تعبیه شود. از سوپر می توانید در کنار اجاق گاز برای ادویه ها و یا در کنار ماشین ظرفشویی برای شوینده ها استفاده کنید.

گروه مهندسين، طراحان و مجريان خانه من

کلیه این موارد در بازسازی خانه های قدیمی و کوچک، بستگی به مهارت و خلاقیت طراح دارد. گروه ما با در اختیار داشتن متخصین و تیم اجرایی باتجربه و کارآزموده و با در اختیار داشتن دانش روز قادر است تا با بازسازی منزل شما، خانه ای دلخواه با سبک زندگی راحت تر و دلپذیرتر را برای آسایش بیشتر خانواده شما فراهم آورد.

امتیاز

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Back To Top