skip to Main Content

تفاوت کناف و رابیتس    سقف کناف نسبت به سقف رابیتس امتیازهایی دارد که به تعدادی از انها اشاره ای میکنم :  ۱- سقفی که با کناف اجرا میشود به مراتب از سقف رابیتس سبکتر میباشد و این نکته بسیار اهمیت زیادی دارد و باید به ان توجه کرد.

این نکته بسیار مهم خود را در زمانهای بحرانی نشان میدهد مانند زمانی که زلزله اتفاق بیفتد.توجه به این نکته میتواند حتی ضامن جان افرادی در زمان اتفاقات و رویدادهایی مانند زلزله شود.

همچنین سبک بودن کناف در راحت و اسان اجرا شدن ان میتواند بسیار کمک کند. همچنین سبک بودن متریال کناف نسبت به رابیتس این امکان را فراهم میکند که حمل و نقل مصالح کناف به صورت راحت و بدون دردسر انجام میپذیرد    تفاوت کناف ورابیتس    ۲- تفاوت بعدی کناف نسبت به رابیتس سرعت اجرای ان است.  در اجرای سقف رابیتس به دلیله احتیاج داشتن به نیروهای انسانی زیاد نظیر جوشکار و رابیتس کار{ کسی که توریهای رابیتس را به میلگردها باید ببندد} و گچکار کار بسیار کند پیش خواهد رفت . و علاوه بر نیروی انسانی در اجرای این نوع سقف اجرا کننده نیاز به مصاحی دارد که برای تهیه انها از لحاظ زمانی  وقت بسیار زیادی را باید صرف کند . از جمله این مصالح میتوان به میلگرد که خود جای بسیاری را اشغال میکند و تعداد زیادی کیسه گچ و مقدار زیادی سیم مفتول و تعداد بالایی توری رابیتس میتوان اشاره کرد.

اما سقف کناف با نواوری که ایجاد کرده است مصالح خود را نسبت به سقف رابیتس با در نظر گرفتن همه جوانب نظیر مقاومت و زیبایی بسیار کاهش داده است که خود نکته بسیار مهمی میباشد . که این نکته هم برای اجرا کننده بسیار اهمیت دارد و هم برای کارفرما   تفاوت کناف و رابیتس

۳- در تفاوت کناف نسبت به رابیتس در مرحله بعدی میتوان به هزینه سبکتره سقف کناف اشاره کرد و این موضوع مهم به این دلیل میباشد  که در سقف کناف متریالهای به مراتب سبکتر استفاده میشود . اگر بخواهیم مثالی بزنیم میتوانیم اسفاده میلگرد را بیان کنیم که خود به  تنهایی هزینه زیادی را شامل میشود.

 

تفاوت کناف و رابیتس

اجرای طرح های پیچیده تر با کناف

۴- تفاوت دیگری که میتوان به ان اشاره کرد این است که در اجرای سقف کناف ؛ اجرا کننده طرحهای سخت تر را راحتر میتواند اجرا کند . ان هم به این دلیل است که همان طور که اشاره کردیم سازه های کناف بسیار سبکتر هستند و همچنین مصالح کناف بسیار  انعطاف پذیرتر میباشند  در نهایت سقف کناف بسیار زیباتر ؛ ظریف تر و کم هزینه تر تمام خواهد شد.

اگر کسی در منزل خود کناف اجرا کرده باشد و بعد از سالها بخواهد طرح سقف خود را تغییر دهد به راحتی میتواند با کمک اجرا کنندگان سقف کناف ؛ سقف را با کمترین هزینه و با کمترین گرد و خاکتخریب نموده و طرح جدید خود را اجرایی کند.

تفاوت کناف و رابیتس

نکته بعدی که بسیار مهم است و کمتر کسی به ان توجه دارد این است که اگر کسی در منزل خود کناف اجرا کرده باشد و بعد از سالها بخواهد طرح سقف خود را تغییر دهد به راحتی میتواند با کمک اجرا کنندگان سقف کناف ؛ سقف را با کمترین هزینه و با کمترین گرد و خاکتخریب نموده و طرح جدید خود را اجرایی کند.   اما همین امر در سقف رابیتس بسیار دشوارتر و به مراتب پرهزینه تر خواهد بود.

تفاوت کناف و رابیتس

یکی دیگر از نکات مهم در تفاوت کناف و رابیتس این است که ورقه های کناف عایق صدا نیز هستند وتا ۳۸ دیسیبل صدا را عایق میکند و همچنین برای بهتر کردن این امر به راحتی میتوان از پشم سنگ تخته ای هم در دیوار و هم در سقف استفاده کرد  این کار هم میتواند عایق صدا باشد و هم در عایق حرارتی کمک شایانی انجام میدهد

تفاوت کناف و رابیتس

امتیاز

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Back To Top