skip to Main Content

در این مقاله قصد داریم تا تکنیک پتینه کاری ساختمان، مزایا، معایب و محل های مناسب برای اجرای آن را معرفی کنیم.

این مطلب به خصوص برای کسانی که قصد بازسازی،طراحی داخلی و یا تغییر دکوراسیون منزل یا محل کار خود را دارد می تواند مفید باشد.

با اجرای پتینه کاری دیوار و سقف می‌توانید تغییرات قابل توجهی را در فضای ساختمان خود ایجاد کنید. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

بیشتر بدانید: پتینه کاری دیوار: معرفی انواع مدل های پتینه کاری روی دیوار

پتینه کاری چیست؟

پتینه کاری

فلزاتی چون مس در اثر زنگ زدگی و خوردگی ظاهری کهنه و سبز رنگ پیدا می کنند. به این حالت پتینه گفته می شود. با الهام از پتینه فلزات، تکنیکی به نام پتینه کاری در نقاشی ورود پیدا کرده است.

در این حوزه با استفاده از رنگهای متنوع و همچنین به کارگیری تکنیک های خاص بر روی سطوح مختلف می توان حالت های مشابه پتینه فلزات را ایجاد کرد.

بنابراین پتینه کاری ساختمان در واقع نوعی نقاشی و رنگ آمیزی ساختمان است که در آن علاوه بر رنگ آمیزی سطوح، بافت ظاهری آنها نیز تغییر پیدا می کند.

قیمت پتینه کاری ساختمان

به طور کلی در مقایسه با روش های مختلف دیوارپوش، اجرای پتینه کاری اندکی گرانتر خواهد بود.

عواملی چون وسعت و متراژ فضا، محل اجرا (دیوار، سقف، ستون و …)، مواد مصرفی، طرح انتخابی، نیاز به زیرسازی و نوع تکنیک در قیمت نهایی پتینه کاری موثر است.

پیشنهاد می کنیم تا برای اطلاع از هزینه کار با مشاوران خانه من تماس بگیرید.

انواع مدل های پتینه کاری

پتینه کاری ساختمان

بکارگیری تکنیک‌های مختلف پتینه کاری باعث شده است تا مدل ها و طرح های مختلفی نیز خلق شود. انتخاب این طرح ها بستگی به سلیقه و شرایطی محیطی ساختمان شما دارد. از جمله این مدل ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. پتینه ورق طلا
  2. پتینه طرح آجر
  3. پتینه طرح سنگ
  4. پتینه طرح بتن
  5. پتینه طرح چوب
  6. پتینه طرح ترک
  7. پتینه طرح سنگ مرمر
  8. پتینه طرح کاهگل
  9. پتینه طرح چرم
  10. پتینه طرح ابر و باد
  11. پتینه طرح گل
  12. پتینه فرشته

پتینه کاری نسبت به سایر دیوارپوش ها نمایی زیباتر و هنری تر را ارائه می دهد. همچنین اجرای آن بر روی کلیه سطوح چوبی، فلزی، سقف، دیوار و ستون امکانپذیر است.

مزایا و معایب پتینه کاری ساختمان

مزایا و معایب پتینه کاری ساختمان

پتینه کاری نسبت به سایر دیوارپوش ها نمایی زیباتر و هنری تر را ارائه می دهد. همچنین اجرای آن بر روی کلیه سطوح چوبی، فلزی، سقف، دیوار و ستون امکانپذیر است.

به دلیل ایجاد بافت های ریز و درشت در تکنیک پتینه کاری، معایب سطوح چون خوردگی و یا ترک های دیوار پوشیده می شود.
این روش ماندگاری بالایی داشته ضمن آن که قابلیت ترمیم و شستشو را نیز دارد.

در مورد معایب پتینه کاری ساختمان تنها می‌توان به قیمت بالای آن اشاره کرد. به همین دلیل اجرای آن برای سطح وسیعی از دیوار و یا سقف توصیه نمی شود. همچنان که اجرای آن در فضاهای خاص و به مقدار کم نمای شیک تری را نتیجه می دهد.

مکان های مناسب برای اجرای پتینه کاری ساختمان

محدودیت خاصی برای اجرای پتینه کاری در داخل ساختمان وجود ندارد. مواردی چون:

  1. پتینه کاری دیوار
  2. پتینه کاری سقف
  3. پتینه روی گچبری
  4. پتینه کاری روی چوب
  5. پتینه کاری روی شیشه
  6. پتینه روی ام دی اف
  7. پتینه کاری روی مبل

برای اجرای این تکنیک مناسب هستند. انعطاف پذیری پتینه کاری برای اجرا روی سطوح مختلف و امکان پیاده سازی طرح های دلخواه و غیرتکراری از دلایل محبوبیت این روش است.

بیشتر بدانید: روش‌ ‌های‌ نورپردازی سقف با کناف

بهترین شرکت پتینه کاری ساختمان در تهران

بهترین شرکت پتینه کاری ساختمان در تهران

با اندکی جست و جو در فضای اینترنت به راحتی می توانید شرکت های ارائه دهنده خدمات پتینه کاری ساختمان در تهران را بیابید. اما دقت کنید که برای این مورد از شرکت های معتبر کمک بگیرید. زیرا هزینه اجرای این روش بالا است و در صورتی که کیفیت نهایی کار مطابق سلیقه شما نباشد به معنی اتلاف هزینه شما خواهد بود.

ما به شما طراحان و مجریان گروه خانه من را پیشنهاد می کنیم. زیرا این شرکت از سابقه فعالیت بالا در اجرای پتینه کاری برای ساختمان های مختلف برخوردار است. در اختیار داشتن تیم اجرایی ماهرو با تجربه، سرعت بالای اجرای کار و هزینه های منصفانه باعث شده تا همواره رضایت مشتریان را بدست آورد. برای مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های درج شده در وب سایت تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (2 امتیاز)

This Post Has One Comment

  1. سلام میخواستم بدونم آیا از پتینه میشه در مغازه خشکشویی استفاده کرد !؟ بخاطر شرجی بدون هوا داخل مغازه بخصوص فصل سرما !؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Back To Top