skip to Main Content

در مراحل بازسازی آپارتمان چند نکته است که باید به ان توجه کرد. باید توجه کنید و اطلاع داشته باشید که عمر اپارتمان شما چقدر است.میزان فرسودگی و خرابی تا چه حد میباشد؟ از استقامت آپارتمان خود چقدر اطمینان دارید؟ فقط در فضای داخلی خانه خود میخواهید تغییر ایجاد کنید و یا نمای ساختمان هم برای شما مهم است؟ از سالم بودن لوله های اب و فاضلاب منزل خود مطمئن هستید؟ البته تمام این اطلاعات را ساکنان منزل تا حدودی میدانند و در بازسازی جواب تمام این سوالات را خواهید دانست.

مراحل بازسازی اپارتمان

بخش مهمی از یک بازسازی اپارتمان یا یک خانه بیشتر مربوط به دیوارهایی است که نم گرفته شده اند و یا دیوارهایی که باید بر اساس طرح جا به جا شوند.

باید بدانیم که اگر از عمر ساختمان شما زیاد گذشته است و خانه شما به صورت چشمگیری فرسوده و قدیمی شده است بازسازی و نوسازی کردن ان امری بسیار مهم میباشد. به این دلیل که پشت گوش انداختن این امر میتواند خطرناک باشد. لازم به ذکر است که بازسازی یک خانه در سلامت جسمی و روحی افراد خانواده تاثیر بسزایی دارد.بخش مهمی از یک بازسازی اپارتمان یا یک خانه بیشتر مربوط به دیوارهایی است که نم گرفته شده اند و یا دیوارهایی که باید بر اساس طرح جا به جا شوند.

مراحل بازسازی اپارتمان

ابتدا باید دیوارهای فرسوده و قدیمی را بازسازی و یا نوسازی کرد.در اکثر اوقات دیوارهای حمال را تخریب نمیکنند به این دلیل که وزن اپارتمان بر روی این دیوارها میباشند. راههایی برای تخریب این نوع دیوارها میباشد که باید با مشورت و کمک مهندسین انجام شود. دیوارهای نمدار و خراب را باید تراشید. به این گونه که سطح روی ان را که گچ میباشد را تا رسیدن به اجر باید بتراشیم. و سپس با دقت کافی دیوار را باید گچو خاک کرد.و بعد از خشک شدن گچ و خاک باید سفید کاری را با گچ شروع کرد تا دیوارها با ظاهری نو و جدید نمایان شوند.

مراحل بازسازی اپارتمان

بازسازی سرویس ها

در مراحل بازسازی آپارتمان بعد از نوسازی و بازسازی دیوارها نوبت به بازسازی و بهسازی حمام و دستشویی میرسد. در اکثر مواقع دیوارهای نمدار خانه ؛ دیوارهای حمام و دستشویی میباشند. به این دلیل که عایق های رطوبتی در این فضاها در گذر زمان فرسوده و از بین میروند و باعث میشوند که دیوارهای مجاور خود را باعث نم گرفتگی میکنند. بعد از بازسازی دیوارها و جلوگیری از نم دوباره انها باید ایزوگام و یا قیرگونی داخل حمام و دستشویی را تعویض کرد. برای این کار ابتدا باید کف را تخریب کرد و بعد عایق کاری را شروع کرد. باید این را بدانید که عایق کاری  فقط محدود به سرویسهای بهداشتی نمیباشد.

مراحل بازسازی اپارتمان

مراحل بازسازی  آشپزخانه آپارتمان

اشپزخانه در یک اپارتمان قلب خانه محسوب میشود. اشپزخانه نقش بسیار مهمی در زیبایی دکوراسیون داخلی اپارتمان دارد. امروزه با در نظر نگرفتن اپن جلوی اشپزخانه و کمک کردن به بیشتر بزرگ دیده شدن خانه نقش اشپزخانه در زیبایی منزل دو چندان شده است. قبل از هر چیزی باید این را بدانید که ایا میخواهید مکان اشپزخانه را تغییر دهید یا نه. در مرحله بعدی که اهمیت زیادی دارد عایق کاری کف اشپزخانه است. و بعد از ان مراحلی که باید طبق طراحی پیش برود.سعی کنید در طراحی فضای اشپزخانه وسواس به خرج دهید.

مراحل بازسازی اپارتمان

یکی دیگر از نکات مهم در مراحل بازسازی اپارتمان برسی سقف و ستونها میباشد. به صورت مثال ستونهای فلزی که احتیاج به مقاومت بیشتری دارند را مقاوم سازی کنید. سقف جاهایی از خانه که بر اثر سرما و یا گرما و یا نم ترک و یا گچ ان ریخته است را مرمت کنید. لازم به دکر است که اگر خانه شما به صورت ویلایی است و یا اپارتمان شما در طبقه اخر قرار دارد و سقف شما پشت بام محسوب میشود به عایق کاری مناسب ان باشد. به این دلیل که اگر پشت بام  عایق مناسبی نداشته باشد ممکن است در اثر بارندگی و یا برف ؛ اب از روزنه ای وارد سقف خانه شما شود و دوباره سقف را دچار نم گرفتگی کند.

سقف جاهایی از خانه که بر اثر سرما و یا گرما و یا نم ترک و یا گچ ان ریخته است را مرمت کنید

مراحل بازسازی اپارتمان

سقف کاذب

به یاد داشته باشید که شما در مراحل بازسازی اپارتمان گاهی در حین کار با مسائلی مواجه خواهید شد که به ان فکر نکرده بودید و شما را غافلگیر خواهد کرد.به طور مثال شما قصد بالا بردن سقف خانه خود را دارید. این در صورتی امکان پذیر است که شما روی سقف اصلی خود سقف کاذبی سالها قبل کار کرده باشید و حالا میخواهید با تخریب ان سقف خود خانه را بلندتر کنید. با تخریب طرح قدیمی امکان دارد لوله هایی پشت ان باشد و شما باید انها را زیر سقف کاذب جدید خود پنهان کنید و همین امر باعث میشود که طرح سقف را تغییر دهیید و با استفاده از سقف کاذبی ظریفتر فکر خود را عملی کنید.سقف کاذب کناف در این امر به شما کمک زیادی خواهد کرد.

مراحل بازسازی اپارتمان

تعویض پنجره ها

برای عایق کردن فضای خانه از خارج شدن انزی گرمایشی و سرمایشی میتوانید پنجره های خانه خود را به روز و تعویض کنید. پنجرها علاوه بر عایق حرارتی منزل شما و کاهشبرخی از  هزینه ها ؛ نقش مهمی در عایق صوتی خانه شما نیز میتواند بازی کند. علاوه بر اینها نقش زیادی در زیبایی اپارتمان شما نیز دارد مخصوصا از بیرون اپارتمان.

مراحل بازسازی اپارتمان

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Back To Top