skip to Main Content

گچبری پیش ساخته دور لوستری یکی از اصلی ترین انواع گچبری ساختمان است که اغلب برای سالن پذیرایی اجرا می شود. اهمیت پیاده سازی این تکنیک برای دور لوستر یا دور لامپ از آن جهت است که ترکیب آن با نورپردازی زیبایی سقف را چشمگیر تر می سازد. پس چه مکانی بهتر از سالن پذیرایی که مهمترین قسمت یک بنا محسوب می شود.

ار آنجایی که این تکنیک بصورت پیش ساخته اجرا می شود، امکان مانور بیشتری نسبت به گچبری دستی دارد. بدین معنی که می توان طرح های پیچیده تری را با استفاده از اجرای ابزار گچی قالب زد. در ادامه مطلب با جزئیات این روش آشنا خواهید شد.

بیشتر بدانید: انواع ابزار گچی پیش ساخته

دور لوستری چیست؟

دور لوستری

دور لوستری یکی از ابزارهای تزیینی سقف است که چه در دکوراسیون کلاسیک و چه مدرن کاربرد دارد. به عبارتی دیگر فرقی نمی کند که سبک معماری داخلی بنای شما چه باشد، دور لوستری جز جدایی ناپذیر طراحی داخلی است. تنها اختلاف سبک باعث می شود تا طرح ها و شکل های متفاوتی به خود بگیرند.

از زمان های گذشته معماران به تزیین سقف در ناحیه دور لوستر ها اهمیت ویژه ای می داده اند. از طرح های لوکس و مجلل سلطنتی در کاخ ها گرفته تا طرح های ساده برای منازل افراد با درآمد کم. با این تفاسیر متوجه اهمیت زیباسازی این بخش از سازه شده ایم.

انتخاب طرح دور لوستری بستگی به سبک دکوراسیون و ارتفاع سقف دارد. برای مثال برای سقف های کوتاه از طرح های مسطح استفاده می شود که باعث می شود تا کوتاه بودن سقف اصلاح شود. برای سقف ها مرتفع امکان مانور بیشتری برای طرح های باشکوه تر وجود دارد. معمولا برای چنین سازه هایی از طرح های حجم دار و گنبدی شکل استفاده می شود.

دور لوستری گچبری

ابزار گچی دور لوستری

ابزارهای زینتی مختلفی برای آن وجود دارد که یکی از جدیدترین آنها گچبری پیش ساخته است.

مصالح اصلی در این تکنیک همانطور که از اسمش پیداست گچ است که به دو روش دستی و پیش ساخته اجرا می شود.

گچبری به خصوص برای منازل مجلل گزینه مناسب تری است. زیرا این تکنیک به دلیل اصالت و ریشه هنری خود دارای ارزش بالاتری است.

منتها روش دستی آن به دلیل صرف وقت بسیار و هزینه بالا دارای مشکلاتی است. در ادامه مطلب با مزایای گچبری پیش ساخته آشنا خواهید شد.

مزایای گچبری پیش ساخته دور لوستری نسبت به گچبری دستی

نصب و اجرای دور لوستری پیش ساخته

  1. گچبری پیش ساخته سرعت اجرای کار بالاتری دارد.
  2. امکان پیاده سازی طرح های متنوع تر و پیچیده تری نسبت به روش دستی وجود دارد.
  3. استحکام کار و در نتیجه دوام آن بیشتر است.
  4. هزینه تمام شده پایین تری نسبت به روش دستی دارد.
  5. امکان تعمیر آن نسبت به روش دستی راحت تر است.
  6. به دلیل وزن سبک حمل راحت تری نیز دارد.
  7. نسبت به روش دستی کثیف کاری کمتری در هنگام نصب دارد.
  8. نیازی به زیرسازی های پر زحمتی چون رابیتس، جوشکاری و میلگرد کشی ندارد.

گچبری پیش ساخته دور لامپ

گچبری پیش ساخته دور لامپ

این نوع گچبری نیز مشابه دور لوستری است با این تفاوت که اغلب برای اتاق های خواب و یا فضاهای با اهمیت کمتر لحاظ می شود. زیرا به دلیل پیاده سازی طرح های ساده، قیمت ارزان تری نیز نسبت به گچبری دور لوستری دارد.

مراحل گچبری پیش ساخته دور لوستری

مراحل نصب و اجرای دور لوستری پیش ساخته بدین صورت است که ابتدا طرح مورد نظر قالب زده می شود. پس از خشک شدن گچ و جداسازی آن از قالب بایستی محل اجرا روی سقف مشخص شود.

برای این کار اغلب از خط کشی و یا نخ کش استفاده می کنند. سپس روی سطح زیرین ابزار پیش ساخته با برس چسب زده شده و روی محل مشخص شده چسبانده می شود.

برای فیکس شدن کار، از میخ های نجاری نازک استفاده می شود.

معرفی گچبری پیش ساخته و ابزار پیش ساخته گچی

قیمت گچبری پیش ساخته دور لوستری

قیمت گچبری پیش ساخته دور لوستری

قیمت ابزار پیش ساخته دور لوستری بستگی به پیچیده و یا ساده بودن طرح، کیفیت گچ مصرفی، اندازه و ابعاد آن دارد. لذا نمی توان نرخ ثابتی را برای آن مشخص کرد. بهترین راه جهت اطلاع از قیمت گچبری دور لوستری تماس با طراحان و مجریان گروه خانه من است.

این گروه انواع طرح های سفارشی شما را می تواند با هزینه های مناسب و کیفیت بالای کار در کوتاهترین زمان ممکن به شما تحویل دهد.

برای استعلام قیمت می توانید با شماره های درج شده در وب سایت تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Back To Top