skip to Main Content

برای بازسازی آشپزخانه  قدیمی خود در عین حال که می توانید از خدمات یک طراح بهره بگیرید باید به نیازهای خود توجه داشته باشید. اگرچه بازسازی خانه به صورت شخصی ماه ها به طول خواهد انجامید، ولی کاری است قابل انجام .

اگر صرفا می خواهید تغییراتی را در آشپزخانه خود انجام دهید می توانید خود نیز دست به کار شوید و حال و هوای تازه ای به آشپزخانه خود بدهید. و در ضمن فضایی برای جمع شدن اعضای خانواده بسازید که درنهایت ارزش زمان و هزینه ای که برای آن صرف می کنید را داشته باشد.

در این راه بهتر است گام هایی را که باید بردارید بشناسید تا از کارهای اضافه و هزینه بر بپرهیزید و در نهایت از نتیجه کار خود لذت ببرید.

بازسازی آشپزخانه قدیمی

 

قدم اول: نیازها و منابع خود را بشناسید.

خیلی از پروژه های بازسازی آشپزخانه متاسفانه در نهایت نتیجه خوشایندی در پی ندارند و بزرگترین مشکل در این زمینه این است که افراد زمان کافی برای بررسی نیاز ها و هزینه ها و منابع خود نمی گذارند. از خود بپرسید که مشکلات اصلی شما با آشپزخانه فعلی چیست؟

فضای کم یا تجهیزات قدیمی آشپزخانه . شاید کمبود فضای ناهارخوری  و …. سپس فهرستی از اولویت های خود برای رفع مشکلات آشپزخانه جدید بسازید.

بعلاوه هزینه ها را نیز برآورد کنید و اینکه چه زمانی را قصد دارید در این خانه بسر ببرید. اینکه آیا قرار است سال ها در این فضا زندگی کنید و این خانه ارزش هزینه زیاد برای بازسازی را دارد یا خیر. بعلاوه در نظر داشته باشید که تمام هزینه هایی که برای تغییر آشپزخانه می پردازید صد در صد بازگشت نخواهد داشت ولی قطعا ارزش ملک شما به میزان زیادی تحت تاثیر این بازسازی قرار خواهد گرفت.

قدم دوم: طراحی

با یک نگاه واقع گرایانه نسبت به ایده هایی که دارید کار طراحی آشپزخانه را انجام دهید. خودتان را راضی کنید که از برخی خواسته هایتان بگذرید . قطعا سنگ مرمر ایتالیایی یا کابینت تمام چوب گردو زیباست ولی متریال های دیگری را نیز می توانید بیابید که در نهایت خروجی مناسب و زیبایی به شما بدهند.

بعلاوه در نظر داشته باشید که فضای آشپزخانه یک فضای کاملا شخصی است و فضای آشپزخانه همسایه ها قطعا الگوی مناسبی برای شما نخواهد بود. برای طراحی از نرم افزارهای طراحی آشپزخانه که فضای خیلی پیچیده ای ندارند نیز می توانید استفاده کنید. بعلاوه استفاده از کتاب ها و شبک های اجتماعی که هزاران تصویر از نمونه آشپزخانه ها را می توانید در آنها ببینید توصیه می شود.

می توانید در عین حال از خدمات طراحی برخی فروشگاه های وابسته مثل فروشگاه های فروش کابینت و محصولات و تجهیزات آشپزخانه استفاده کنید که عموما این خدمات در صورت تامین متریال ها از این فروشگاه ها به صورت رایگان ارائه می شود. در عین حال که استفاده از خدمات طراح و شرکت طراحی هزینه های خود را برای شما در پی خواهد داشت و در ازای آن برای تمامی جزئیات برنامه ریزی انجام می گیرد.

بازسازی آشپزخانه قدیمی

 

قدم سوم: برنامه ریزی برای اجرا بازسازی آشپزحانه قدیمی

برای اجرا می توانید یک پیمانکار استخدام کنید که تمامی نیروها را تامین کند و خرید ها را انجام دهد. می توانید همچنین این  کار را خود به عهده بگیرید و برای هر یک از امور از جمله کابینت کاری، کاشی کاری و لوله کشی ها و برق کاری و غیره از خدمات پیمانکاران جزء استفاده کنید.

 

قدم چهارم: خود را برای زندگی بدون آشپزخانه حداقل برای یک ماه آماده کنید.

در زمان بازسازی و هنگامی که عملیات بازسازی در فضای آشپزخانه شما در جریان است باید خود را برای این امر آماده کرده و زمان آماده سازی غذای خود را با زمان کار هماهنگ کنید تا تداخل ایجاد نشود. در اکثر اوقات در حین بازسازی امکان استفاده از سینک و گاز و تجهیزات آشپزخانه فراهم نبوده و برای مدتی امکان بهره برداری از آنها وجود نخواهد داشت. می توانید چند وسیله اولیه مانند یک چراغ خوراک پزی و یک کلمن آب یخ را به یک فضای دیگر از خانه خود انتقال دهید تا نیازهای اولیه شما رفع شود.

قدم پنجم: تخریب

خود را برای یک کار پر سر و صدا آماده کنید. اولین قدم از عملیات بازسازی تخریب است که قطعا روزهای پر سروصدایی را پیش رو خواهید داشت.

قدم ششم: تغییرات سازه ای

اگر در طرح جدید آشپزخانه خود تغییرات جدی سازه ای نیز در نظر گرفته اید حتما از خدمات یک پیمانکار معتبر استفاده کنید.

قدم هفتم: لوله کشی، سیم کشی و تهویه مطبوع

بعد از انجام عملیات زیرساختی حالا نوبت به لوله کشی و سیم کشی و تهویه مطبوع است. حتما از خدمات پیمانکاران معتبر استفاده کنید و اگر تصمیم دارید اینکارها را خودتان انجام دهید باید بدانید که قطعا زمان زیادی را باید به این مرحله اختصاص دهید. یچیدگی این بخش و خطراتی که کار کردن با برق دارد و مشکلاتی که به واسطه لوله کشی نادرست ممکن است به وجود آید همگی به شما گوشزد می کنند که در این مرحله حتما از یک متخصص کمک بگیرید.

پیشنهاد می کنیم حتما بخوانید : بازسازی آشپزخانه

قدم هشتم: پرداخت های نهایی بر روی دیوارها و سقف

در این مرحله دیگر ظاهر آشپزخانه شما بعد از روزهای سخت تغییراتی می کند. بعد از تایید لوله کشی ها و برق کشی ها و کار گذاشتن تجهیزات توکار زمان آن است که دیوارها را با پوشش مناسب بپوشانید. می توانید از انواع تایل های سرامیکی استفاده کنید یا از اسلب های سرامیکی که سطحی بدون درز به شما می دهند. و یا اینکه خیلی ساده فقط دیوارها را رنگ کنید.

قدم نهم: کفسازی

کفسازی فضای آشپزخانه پیش از رسیدن کابینت ها باید انجام شود. می توانید از تایل های سرامیکی، پارکت، لمینت یا حتی کفپوش برای این فضا استفاده کنید.

قدم دهم: نصب کابینت ها

در حالیکه عملیات بازسازی آشپزخانه شما رو به اتمام است کابینت های سفارش داده شده از راه می رسند و در این مرحله نصب می شوند. اگر چه نصب کابینت ها به نظر کار ساده ای میآید ولی حقیقتا این طور نیست و بهتر است انجام آن را به متخصص آن بسپارید تا کابینت ها به خوبی تراز شوند و در نهایت با ظاهری زیبا نصب شوند.

قدم یازدهم: نصب تجهیزات

و اکنون نوبت نصب تجهیزات از جمله فر و مایکرویو و لباسشویی و ظرفشویی است که برخی از این کارها را خود نیز می توانید انجام دهید. بعلاوه نصب نهایی تجهیزات نورپردازی نیز در این مرحله صورت می گیرد.

قدم دوازدهم: دکوراسیون نهایی

حال زمان رسیدگی به جزئیات نهایی و چیدمان است. تک تک جزئیات را بررسی کنید و ریزه کاری ها را انجام دهید. و در نهایت با توجه به طرح خود وسایل آشپزخانه تان را چیدمان کنید. اکنون می توانید از فضای جدید آشپزخانه خود لذت ببرید.

منبع: thespruce.com

امتیاز

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Back To Top