skip to Main Content

بازسازی کم هزینه به معنای استفاده از متریال ارزان قیمت و بی کیفیت نیست. بلکه سعی می شود تا بطور اصولی قسمت های مختلف خانه بررسی شده و فضاهایی که نیاز بیشتری به تعمیرات دارند انتخاب شوند. سپس بر این اساس از میان گزینه های پیش رو، آنهایی که در عین داشتن کیفیت مقرون به صرفه نیز هستند انتخاب شوند.
امروزه به دلیل افزایش هزینه ها و همچنین اجاره نشینی، صرف هزینه زیاد برای بازسازی خانه ممکن است سخت بوده و یا بطور کل معقول نباشد. به همین دلیل نیاز است که به یک سری اطلاعات جهت بازسازی کم هزینه و همچنین صرفه جویی در هزینه ها توجه کنید. ما در این مقاله سعی کردیم که شما را با این نکات آشنا کنیم.

 

اولین فضای هر خانه ای که باید بازسازی شود آشپزخانه است. برای این منظور نیازی به تعویض کل کابینت نیست بلکه می توان تنها درب آنها را تعویض نمود و یا حتی نمای کابینت را با برچسب یا کاغذ دیواری نوسازی کرد.

 

بیشتر بدانید: بازسازی مقرون به صرفه آشپزخانه

 

بازسازی کم هزینه آشپزخانه

آشپزخانه و بازسازی آن معمولاً به هزینه و زمان بیشتری احتیاج دارد. هدف ما این است که از ایجاد هزینه های اضافی و زیاد بکاهیم. به همین دلیل کافی است که فقط چند مورد مهم را در نظر داشته باشید و از بقیه موارد صرف نظرکنید. در ضمن امروزه به علت پایین بودن متراژ منازل، محیط آشپزخانه را از هر گوشه ای از منزل می توان دید. بنابراین زیبایی این قسمت از خانه اهمیت بیشتری پیدا کرده است. برای بازسازی آشپزخانه می توانید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • انجام بازسازی کف
  • برچسب های زیبا سازی کاشی
  • تخریب ارک های قدیمی و دیوارهای اضافی
  • استفاده از نقاشی برای سقف
  • سقف کاذب
  • استفاده از ریسه های نور مخفی در سقف کاذب و هالوژن
  • تعویض شیرآلات و سینک ظرفشویی
  • تعویض کابینت ها
  • عوض کردن لوله های پوسیده

سقف آشپزخانه و کابینت ها به این علت که از هر گوشه خانه قابل رویت هستند با توجه به هزینه کم ارجحیت بیشتری دارد. در ضمن توصیه می شود که در رابطه با کابینت ها به تعویض درب آنها اقدام کنید چون تعویض کل کابینت ها هزینه زیادی در بر دارد.

 

بازسازی کم هزینه

 

در رابطه با کاشی آشپزخانه اگر از طرح آنها راضی نیستید می توانید با استفاده از برچسب کاشی آنها را بپوشانید و به سلیقه مورد نظرتان با هزینه کم دست یابید. در مورد سقف آشپزخانه نیز میتوانید با ایجاد هزینه کم مانند رنگ کردن آن جلوه ی زیبایی به آن ببخشید.

 

بازسازی کم هزینه اتاق خواب

بازسازی کم هزینه

از آنجا که اتاق خواب در معرض دید نیست برای ایجاد هزینه کمتر باید موارد ضروری را در نظر داشته باشیم و برای بازسازی آن باید به نکاتی از قبیل دکوراسیون و رنگ سرویس خواب توجه کنیم. اگر فضای اتاق خواب کوچک است و با ابعاد تخت شما جور نمی آید می توانید برای کوچک کردن فضای اتاق به حذف کمد دیواری قدیمی اقدام کنید و فضای بزرگتر ایجاد کنید. همچنین شما می توانید بعد از این عمل اقدام به تهیه کمد دیواری جمع و جور و نسبتا کوچک بکنید.

در ضمن اگر اتاق دارای کمد دیواری نباشد می‌توانید از کمد دیواری ام دی اف متناسب با متراژ اتاق و همچنین نیاز خود استفاده کنید.

در بازسازی دیوار، سقف و کف پوش اتاق خواب برای ایجاد هزینه کمتر می توانید از کاغذ دیواری برای یکی از دیوارها استفاده کنید و دیوارهای دیگر را طوری رنگ کنید که طرح کاغذ دیواری با آنها هماهنگ باشد. استفاده از موکت بهترین و ارزانترین کفپوش برای اتاق خواب است.

 

بازسازی کم هزینه حمام و سرویس بهداشتی

بازسازی کم هزینه

از جمله بازسازی هایی هایی که میتوانیم برای سرویس بهداشتی و حمام انجام دهیم از قبیل این موارد می باشد:

  • تعمیر کردن یا تعویض لوله ها
  • عوض کردن شیرآلات
  • عوض کردن کاشی ها
  • تهویه مناسب مانند تهیه هواکش
  • تعویض سنگ بهداشتی توالت یا جابجایی آن
  • جابجایی وان های قدیمی یا تعویض آنها
  • استفاده از عایق برای کف یا دیوارها
  • استفاده از کابین های شیشه ای جدید

در ضمن توجه داشته باشید که در رابطه با حمام و سرویس های بهداشتی اولویت اول در بازسازی مشکلات تاسیساتی آنها می باشد و باید زیبایی را در اولویت های بعدی قرار دهید.

 

در بازسازی حمام و سرویس بهداشتی آنچه که بیشتر از زیباسازی اهمیت دارد، تعویض شیرآلات و گاها لوله کشی های آب است. رسوب گرفتن و خوردگی مهمترین دلایل کهنه شدن این لوازم است.

 

بیشتر بدانید: بازسازی خانه های ویلایی قدیمی

 

نتیجه گیری

همانطور که گفته شد بازسازی کردن قسمت های مختلف خانه ها به علت فرسودگی و تغییر نیاز افراد از جمله ضروریات زندگی امروزی است. به همین دلیل سعی کردیم که در این مقاله به نکاتی برای بازسازی کم هزینه قسمت های مختلف خانه بپردازیم.

در این رابطه اولویت بازسازی با آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی است. زیرا سریعتر از سایر قسمت های خانه دچار فرسودگی می شوند. در این میان نیز تعمیر و عوض نمودن کلیه تجهیزات ضرورتی ندارد. بلکه می توان با استفاده از راهکارهایی فرسودگی های جزئی را برطرف نمود.

اگر هنوز برای بازسازی قسمتهای مختلف خانه خود تصمیم قطعی نگرفته اید، می توانید جهت مشاوره و همچنین تهیه ابزارها و مصالح مورد نیاز برای این کار با گروه مهندسين، طراحان و مجريان خانه من تماس حاصل کنید.

 

امتیاز

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Back To Top