skip to Main Content

امروزه بازسازی خانه اجاره ای مخصوصا با هزینه کم تبدیل به دغدغه ای مهم برای بسیاری از افراد شده است. قطعا تمیزی و زیبایی یک خانه برای افراد همیشه در اولویت قرار دارد. اما اگر در و دیوار یک خانه فرسوده شده و وضعیت نابسامانی داشته باشند، قرار دادن حتی زیباترین لوازم هم در آن منزل نمایی نخواهند داشت.

در مورد منازل غیر اجاره ای مطمئنا به غیر از بودجه مانع دیگری بر سر راه بازسازی خانه وجود ندارد. اما مشکل اصلی مربوط به شرایطی است که افراد در خانه های اجاره ای سکونت دارند و به دلیل فرسودگی بنا، خانه نیاز به بازسازی دارد. در چنین شرایطی چگونه می توان عمل کرد؟ این مطلب را تا انتها بخوانید تا از نکاتی مفید برای بازسازی خانه اجاره ای و غیر اجاره ای مطلع شوید.

 

بیشتر بدانید: مراحل بازسازی آپارتمان

 

نکات بازسازی برای تمامی منازل

قبل از بازسازی خانه ابتدا وضعیت مالکیت آن را در نظر داشته باشید آیا خانه اجاره ای هست یا غیر اجاره ای؟

  • در رابطه با خانه اجاره ای برای بازسازی نیاز به اجازه مالک دارید.
  • در رابطه با خانه اجاره ای باید هزینه ها را در حد ممکن کاهش دهید.
  • قبل از شروع به کار حتماً ایده های طراحی را با مالک خانه در میان بگذارید.
  • اگر مالک خانه خودتان هستید دوست شما در ایجاد تغییرات بازتر است.

 

بازسازی خانه اجاره ای و غیر اجاره ای: دیوار

بازسازی خانه اجاره ای

شما چه در خانه اجاره ای باشید و چه در خانه خودتان، پیشنهادهای زیادی برای بازسازی دیوار خواهید داشت، مانند:

  • استفاده از کاغذ دیواری
  • استفاده از پوستر دیواری
  • استفاده از سنگ های دکوراتیو
  • انواع دیوارپوش (چوبی، چرمی، سه بعدی، دیوارپوش سنگی)
  • نقاشی ساختمان

برای انتخاب هر یک از این گزینه ها باید به اجاره ای یا غیر اجاره ای ملک توجه کنید.در ضمن هزینه آنها نیز متغیر است و هر کدام دارای مزایا و مشکلات مخصوص به خود می باشند.

خانه اجاره ای: برای خانه های اجاره ای استفاده از رنگ و کاغذ دیواری را به شما پیشنهاد می‌کنیم به این علت که ملاک اولیه ما در این مورد ایجاد هزینه کمتر است.

خانه غیر اجاره ای: در رابطه با خانه های غیر اجاره ای به این علت که شما صاحب ملک هستید و قطعاً مدت زمان طولانی تری در آن سکونت دارید.می توانید از آیتم هایی با هزینه‌های بیشتر مانند دیوارپوش یا سنگ های دکوراتیو استفاده کنید.

 

برای بازسازی دیوار خانه های اجاره ای استفاده از رنگ و کاغذ دیواری هزینه کمتری را در بر دارد.

 

بازسازی خانه اجاره ای و غیر اجاره ای: سقف

بازسازی خانه اجاره ای

سقف خانه بعد از دیوار یکی از قسمت هایی است که می‌توان با یک رنگ ساده و کم هزینه خانه را نو و زیبا نشان داد. در این باره چندین راهکار برای بازسازی این قسمت به شما پیشنهاد می کنیم.

  • گچ کاری
  • نقاشی
  • آینه کاری
  • سقف کاذب و کناف
  • استفاده از لامپ‌های هالوژن
  • استفاده از نور مخفی

 

خانه اجاره ای: در زمینه گچ کاری می توانید گچبری پیش ساخته هایی  با نقوش ساده در ساختار سقف به کار ببرید که هزینه نسبتاً کمی نیز دارند. اما امروزه استفاده از آن در سبک مدرن تا حد زیادی منسوخ شده است.

 

بازسازی خانه اجاره ای

 

در زمینه نقاشی یا رنگ کاری می‌توانید از رنگ متفاوت با دیوارهای خانه برای سقف استفاده کنید به این صورت که اگر دیوارهای خانه به رنگ سفید است، می توانید سقف خانه را رنگ آبی ملایم یا صورتی کم رنگ رنگ کنید. و یک تغییر زیبا و مطلوب و با هزینه ای کم برای خانه خود ایجاد کنید.

 

بازسازی خانه اجاره ای

 

خانه غیر اجاره ای: در رابطه با خانه غیر اجاره ای چون شما مالک خانه هستید و قصد دارید مدت زمان بیشتری در آن بمانید می توانید هزینه بیشتری برای خانه خود انجام دهید. به عنوان مثال می‌توانید به جای استفاده از از یک رنگ آمیزی یا گچ بری ساده به استفاده از نقوش سنگین تر و پر هزینه تر بپردازید. یا از دیگر وسایل و تکنولوژی های دیگر مانند نورپردازی لامپ هالوژن، کناف، آینه کاری و استفاده از سقف کاذب و غیره استفاده کنید.

 

بازسازی کفپوش

 

همانطور که میدانید کفپوش ها توسط مصالح ساختمانی ساخته می شوند یا این که می توانید به سراغ موکت ها برای پوشاندن کف خانه خود بروید .

از انواع مصالح و کفپوش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از پارکت چوبی
  • استفاده از پارکت لمینت
  • استفاده از سرامیک
  • و در نهایت استفاده از موکت

بازسازی خانه اجاره ای

خانه اجاره ای: در این باره اگر کف منزلتان با موزاییک پوشیده شده است، می توانید با انتخاب انواع موکت متناسب با دکوراسیون خانه خود و هزینه کم به نوسازی کفپوش بپردازید.

 

بازسازی خانه اجاره ای

 

خانه غیر اجاره ای: همانطور که ذکر شد برای صاحبان ملک که قصد دارند مدت زمان بیشتری در خانه خود سکونت کنند با هزینه بیشتر می‌توانند از سرامیک و پارکت که جلوه زیباتری نیز دارد استفاده کنند.

 

برای بازسازی کفپوش خانه خود اگر کف منزلتان موزاییک است میتوانید از موکت که هزینه کمتری دارد استفاده کنید.

 

بیشتر بدانید: نکات مهم در بازسازی منزل

 

نتیجه گیری

همانطور که گفته شد بازسازی خانه ها چه اجاره ای و چه غیر اجاره ای یکی از اقدامات ضروری برای منازلی است که با گذشت زمان دچار فرسایش شده اند. برای این منظور نخست باید به نوع مالکیت آن توجه کنید. در خانه های اجاره ای بازسازی محدودیت بیشتری دارد. معمولا مستاجران سعی دارند از صرف هزینه های زیاد برای بازسازی خانه خودداری کنند. اما در هر صورت هزینه بازسازی مهمترین اولویت برای هر دو حالت است. به همین دلیل سعی کردیم که در این مقاله آیتم های کم هزینه را معرفی کنیم.
اگر در شرف بازسازی خانه اجاره ای یا غیر اجاره ای خود هستید و یا هنوز اقدام به انجام آن نکرده اید می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین بهره مندی از نکات اصولی جهت نوسازی و تعمیرات منزل تان با گروه مهندسين، طراحان و مجريان خانه من تماس حاصل فرمایید.

امتیاز

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Back To Top