skip to Main Content

بازسازی اصولی ساختمان راهی است برای جلوه بخشیدن به خانه های قدیمی که عمر مفید خود را سپری کرده اند. البته گاهی ضعف در ساخت و  ساز یک ساختمان باعث می شود تا زودتر از موعد فرسوده شده و نیاز به بازسازی داشته باشد.

بازسازی ساختمان از نظر اقتصادی روشی کاملا به صرفه است، زیرا هزینه ای که برای آن صرف می شود بسیار کمتر از هزینه نوسازی است. اما برای بازسازی اصولی ساختمان، پیش از شروع کار باید حتما از طریق مشاوره با مهندسین عمران و کارشناسان، کلیه جنبه های آن بررسی شود تا بدون وارد آمدن آسیب جدی به ساختمان و صرف کمترین هزینه این کار انجام شود.

در ادامه مراحل اصولی بازسازی ساختمان و نکته هایی که ضمن ساخت بایستی در نظر بگیرید مورد بحث قرار گرفته است.

 

مراحل بازسازی اصولی ساختمان

بطور کلی مراحل بازسازی اصولی ساختمان به شرح زیر است:

مشاوره با دفاتر مشاوره مهندسی

برای برآورد هزینه های دقیق بازسازی و ارزیابی میزان فرسودگی ساختمان و اینکه به چه مراحل، مصالح و روش هایی نیاز دارد، به مشاوره با متخصصین با تجربه در این زمینه نیاز دارید. در برخی از موارد ممکن است حتی اسکلت ساختمان نیز دچار آسیب‌های جدی شده باشد و در صورت بازسازی ساختمان بدون آگاهی از این مسائل، خسارات جبران ناپذیری به وجود آید.

تخریب ساختمان

بازسازی اصولی ساختمان

برای تخریب معمولا صاحب خانه نقاط ضعف ساختمان را با مهندسین در میان می گذارد و با توجه به مسایل فنی و انتظارات صاحب خانه تصمیم به تخریب بخشی از خانه و یا حتی نمای ساختمان گرفته می شود. در هر صورت روش تخریب بایستی اصولی و با دقت انجام شود تا کمترین آسیب به ساختمان وارد شود در غیر این صورت خسارت مالی زیادی را در پی خواهد داشت.

 

طراحی و ساخت

بازسازی اصولی ساختمان

پس از تخریب مهندسین با توجه به انتظارات صاحب خانه به طراحی قسمت های مورد نظر می پردازند. پس از تایید طرح های ارائه شده، ساخت قسمت های طراحی شده شروع می شود. در ایت مرحله نیز بهتر است برای صرفه جویی در هزینه ها روش های جایگزین را مدنظر قرار دهید. برای مثال در قسمت هایی که نیاز به دیوار کشی است، بهتر است از دیوارهای آماده استفاده کنید. زیرا هزینه های کمتری نسبت به استفاده از مصالح برای ساخت دیوار است.

 

ظریف کاری

پس از اتمام مراحل ساخت نوبت به زیباسازی فضای داخل خانه است. مواردی چون ابزار گچی، استفاده از سقف کاذب، نورپردازی منزل، کفپوش و دیوار پوش و … با توجه به سلیقه و درخواست صاحب خانه انجام می شود.

بیشتر بخوانید :  پتینه کاری با ورق طلا 

 

دکوراسیون داخلی در بازسازی اصولی ساختمان

با اتمام بازسازی ساختمان نوبت به طراحی دکوراسیون داخلی منزل می رسد. تزیینات و چیدمان وسایل در منزل نقش مهمی در زیبایی سازی خانه دارد و بایستی اصولی و هماهنگ با هم انتخاب شوند. در این مرحله نیز می توان از نظر شرکت های مشاوره ای استفاده کرد. 

آشپزخانه

مواردی که می توانید برای بازسازی آشپزخانه در نظر بگیرید، تعویض کابینت ها، سینک ظرفشویی، شیرآلات، کاشی و سرامیک است. اگر به دنبال کاهش هزینه ها هستید، می توانید به جای تعویض کل کابینت ها تنها به تعویض درهای آنها اکتفا کنید.

اتاق نشیمن

بازسازی اصولی ساختمان

در بازسازی اصول ساختمان، اتاق نشیمن اولین جایی است که بازسازی آن مدنظر قرار می گیرد. زیرا مهم ترین قسمت خانه به شمار می‌رود و برای پذیرایی مهمان نیز از این اتاق استفاده می شود. برای بازسازی این قسمت می توان به گزینه هایی چون استفاده از کناف سقف، کاغذ دیواری، پتینه کاری و یا رنگ آمیزی مجدد دیوار ها فکر کرد. سایر موارد به انتخاب مبلمان و تزیینات هماهنگ با یکدیگر و سبک معماری خانه بر می گردد.

 

اتاق خواب

بازسازی اصولی ساختمان

برای بازسازی اتاق خواب می توان مواردی چون استفاده از کاغذ دیواری و یا رنگ آمیزی دیوار، تغییر کفپوش و ساخت کمد دیواری را در نظر گرفت. اگر اتاق دارای کمد دیواری است، در صورتی که درب آن صدمه دیده می توان تنها درب آن را تعویض نمود.

 

سرویس بهداشتی و حمام

بازسازی اصولی ساختمان

در مورد حمام و سرویس بهداشتی اغلب تعویض لوله ها ضروری است. همچنین می توان برای عایق بندی کف و دیوارها که در گذشته انجام نمی شده است، اقدام نمود. موارد دیگر که به زیبایی حمام و سرویس بهداشتی کمک می کند، تعویض شیرآلات، کاشی و سرامیک و  نصب وان است.

 

حتما بخوایند: مدل های جدید کناف سقف

 

هزینه های بازسازی ساختمان

همانطور که گفته شد بازسازی ساختمان روشی کم هزینه برای احیای یک ساختمان است. در این زمینه افراد متخصص و مجرب می توانند بهترین راهکارهای لازم برای کاهش هزینه ها در امر بازسازی ساختمان را به شما پیشنهاد دهند. گروه مهندسين، طراحان و مجريان خانه من دارای سال ها تجربه در امر بازسازی و نوسازی ساختمان های مختلف اداری، مسکونی و تجاری هستند. اگر قصد بازسازی منزل و یا دفتر کاری خود را دارید برای یک بازسازی اصولی با صرف کمترین هزینه می توانید از مشاوره کارشناسان این گروه بهره مند شوید.

 

 

 

امتیاز

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Back To Top