skip to Main Content

سقف کاذب پی وی سی و کناف هردو روش های نوینی برای زیباسازی سقف هستند که به دلیل ویژگی های خاص خود و مزایایی که دارند امروزه کاربرد آنها در حوزه ساخت و ساز های خشک مورد توجه قرار گرفته است. اما مورد کاربرد هر کدام متفاوت است و بستگی به فضا و بودجه شما دارد. در این مقاله قصد داریم که به توضیح ویژگی های سقف کاذب پی وی سی و کناف، مزیت ها و موارد کاربرد هر کدام و در نهایت به مقایسه هردو بپردازیم.

 

بیشتر بدانید: بازسازی دیوارهای قدیمی با کناف

 

اهمیت طراحی سقف

طراحی سقف در تمامی قسمت های یک ساختمان اهمیت بسیاری دارد و تنها به سالن پذیرایی محدود نمی شود. طراحی باعث می شود تا نمای سقف اتاق خواب، آشپزخانه، پذیرایی و حتی سرویس بهداشتی از سادگی درآمده و زیبایی فضا را بیشتر سازد. برای این منظور روش های مختلفی چون گچ بری، آینه کاری، سقف کاذب و غیره وجود دارد.

 

کناف نوعی پوشش گچی است که در طرح های مختلفی طراحی و تولید می شود. این تنوع باعث می شود تا از آن بتوانید برای سبک های کلاسیک یا مدرن متناسب با دکوراسیون منزل خود استفاده کنید.

 

سقف کاذب

سقف کاذب در واقع سازه ای پیش ساخته است که از سقف اصلی کمی پایین تر آمده و از داخل ساختمان قابل مشاهده است. جنس آنها می تواند از متریال مختلفی چون چوب، پی وی سی، سقف کاذب آلومینیوم و سقف کاذب گچی باشد. قیمت سقف کاذب با توجه به مترمربع و جنس آن متفاوت است.

 

کناف

سقف کاذب پی وی سی

کناف یک پوشش گچی است که اولین بار توسط یک شرکت آلمانی ابداع شد. این سازه که از تکنولوژی ساخت نوین برخوردار است به عنوان یک پوشش زیبا برای سقف و دیوار قابل استفاده است. برای ایجاد سقف کاذب کناف از پنل های پیش ساخته استفاده می شود.

در گذشته از روش گچ بری برای تزیین سقف استفاده می شد که تنها برای سالن پذیرایی مقرون بصرفه بود. زیرا دستمزد گچ کار و زمان اجرای آن بسیار بالا است. ضمن اینکه گچ برای فضاهای مرطوب چون آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی قابل استفاده نیست. به دلیل سنگینی در زمان زلزله باعث تشدید ریزش آوار می شود.

سقف کناف یک شیوه جدید در طراحی و دکوراسیون خانه است و از مزایای بیشتری نسبت به گچ بری برخوردار است. برای ایجاد سقف کاذب کناف از پنل های گچی استفاده می شود که با پروفیل های خاصی به سقف سازه متصل می شود. به دلیل پیش ساخته بودن هزینه پایین تری داشته و سرعت اجرای آن نیز بسیار بالاتر از گچ کاری است. وزن سبکتری دارد و در برابر حریق مقاوم است. اگرچه در برابر رطوبت نسبتا مقاوم است اما برای استفاده در سرویس بهداشتی و حمام مناسب نیست.

 

سقف کاذب پی وی سی 

سقف کاذب پی وی سی 

امروزه با پیشرفت علم صنایع پتروشیمی و استفاده زیاد از مصالح ساختمانی، سقف کاذب پی وی سی توجه بسیاری از مهندسین معمار را به خود جلب کرده است. به این علت که قیمت آنها ارزان است و اجرای آنها بسیار ساده و سریع می باشد. از این نوع سقف کاذب اغلب برای مغازه ها، اداره ها، هتل ها، پاساژ ها، استخر ها و سرویس های بهداشتی بیشتر استفاده می شود. سقف کاذب پی وی سی دارای دو مزیت عمده است:

  • قابلیت دسترسی به تاسیسات مکانیکی و الکترونیکی در پشت سقف
  • قابلیت برداشتن آن و تغییر دکور در آینده

 

مقایسه کناف و سقف کاذب پی وی سی

کناف و سقف کاذب هر دو در مقایسه با گچ بری گزینه های مقرونه بصرفه تری برای زیباسازی سقف محسوب می شوند. هر دو نوعی پوشش پیش ساخته با وزن سبک هستند که در زمان حریق باعث تشدید آتش سوزی نمی شوند.

 

سقف کاذب پی وی سی

 

در مقایسه این دو باید گفت که کناف نمای زیباتر و مجلل تری نسبت به سقف کاذب پی وی سی ایجاد می کند. به همین منظور برای استفاده در سالن های پذیرایی منازل، لابی هتل ها و تالارها مناسب است. به لحاظ قیمت هزینه بالاتری داشته و در برابر رطوبت کاملا عایق نیست.

 

سقف کاذب پی وی سی

سقف کاذب پی وی سی به دلیل مقاومت بالا در برابر رطوبت بویژه برای استفاده در سرویس های بهداشتی، حمام و استخر ها مناسب است. قیمت پایینتری دارد که کاربرد آن را در سوییت های هتل ها، سوله های ورزشی، مغازه ها و پاساژ ها مقرون بصرفه می سازد. ضمن آنکه استفاده از سقف کاذب پی وی سی امکان دسترسی به تاسیسات زیر سقف را امکان پذیر می سازد.

 

بیشتر بدانید: نکات مهم در انتخاب کناف سقف پذیرایی

 

نتیجه گیری

با استفاده از سقف کاذب می توان با صرف زمان و هزینه کمتر سقف ساختمان را به زیباترین شکل ممکن و در طرح های دلخواه طراحی کرد. اگر سقف کاذب گزینه انتخابی شما برای زیباسازی سقف است در زمان تصمیم گیری برای طرح دلخواه بهتر است به نوع فضا و جنس مناسب سقف کاذب توجه کنید.

همانطور که گفته شده کناف پوشش گچی مناسب برای سالن پذیرایی و اتاق خواب است و سقف کاذب پی وی سی مناسب برای سرویس بهداشتی و حمام. کناف هزینه بیشتری نسبت به سقف کاذب پی وی سی دارد اما نمای شیک تر و مجلل تری را نتیجه می دهد.

سقف کاذب پی وی سی 

نکته مهم دیگر تناسب طرح کناف با سبک دکوراسیون منزل است. برای سبک مدرن از خطوط مستقیم و زاویه دار نظیر طرح های مستطیلی و برای سبک کلاسیک خطوط منحنی و دایره ای شکل استفاده می شود.

گروه مهندسين، طراحان و مجريان خانه من ارائه دهنده خدمات بازسازی و نوسازی ساختمان های مختلف مسکونی، اداری و تجاری است که ضمن تعمیرات برای زیباسازی نمای داخلی و خارجی ساختمان از جدیدترین متدهای روز استفاده می کند. شما می توانید برای بهره مندی از خدمات می هوم و اطلاعات تخصصی در زمینه بازسازی دیوار های منزل با استفاده از کناف با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

امتیاز

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Back To Top