skip to Main Content

کناف سقف پذیرایی چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟ در هنگام انتخاب چه مواردی را باید در نظر گرفت؟ از کجا می توان کناف با طراحی های جدید و زیبا را تهیه کرد؟ این ها سوالاتی هستند که قصد داریم در این مقاله به آنها پاسخ دهیم.

از نظر طراحان داخلی ساختمان، سقف مهمترین عنصر در دکوراسیون داخلی منزل است و از آنجایی که سالن‌ پذیرایی اصلی ترین بخش خانه محسوب می شود، بنابراین تزیین سقف سالن پذیرایی اهمیت بسیاری در زیبایی کلی خانه دارد.

کناف سقف پذیرایی

در گذشته از تکنیک ابزار گچی برای تزیین سقف استفاده می شد که نمونه های آن را به وفور می توان در منازل قدیمی مشاهده کنید. اما امروزه ابزار تزیینی دیگری چون سقف کاذب و کناف سقف برای این منظور طراحی شده اند که در عین داشتن زیبایی چشمگیر و قیمت مناسب، قابلیت ترکیب کردن با  تکنیک نور پردازی را نیز دارا می باشند.

استفاده از این ابزار باعث می شود تا شما به لوازم‌ دکوراتیو کمتری برای تزیین سالن پذیرایی خود نیاز داشته باشید. اگر قصد بازسازی منزل قدیمی خود را دارید، این مقاله را حتما بخوانید.

بیشتر بدانید: مدل های جدید کناف سقف

  انواع کناف سقف پذیرایی 

کناف سقف پذیرایی

کناف ها در مدل ها، رنگ ها و طراحی های متنوع در بازار موجود هستند. همانند دیگر لوازم منزل، کناف نیز در سبک های کلاسیک، سلطنتی و مدرن ساخته می شود.

کناف ها می توانند ابعادی کوچک و یا بزرگ داشته باشند که با توجه به فضای سالن و مساحت و ارتفاع سقف قابل اجرا هستند. همچنین می توانند طراحی های درشت و یا ظریف را داشته باشند.

همانطور که گفته شد کناف ها قابلیت ترکیب شدن با تکنیک های نورپردازی را دارند. در این صورت استفاده از این دو عامل برای سقف سالن پذیرایی گزینه بسیار مناسبی است. هم به روشنایی بیشتر فضا کمک می کند و هم اینکه به زیبایی بیشتر سایر عناصر دکوراتیو در سالن پذیرایی کمک می کند.

اگر سالن پذیرایی بزرگ و سقف آن دارای ارتفاع زیاد است، می توانید از کناف هایی که در مرکز سقف جایگاهی برای قرار دادن لوستر دارند استفاده کنید. اما اگر سبک دکوراسیون منزل شما مدرن با سالنی کوچک و ارتفاع سقف کم است، استفاده از لامپ های توکار ال ای دی در نوارهای حاشیه ای سقف کفایت می‌کند.

 

انتخاب کناف سقف پذیرایی

کناف سقف پذیرایی

 شما بایستی مناسب ترین نوع کناف را با توجه به سبک دکوراسیون داخلی منزل خود انتخاب کنید. حتما مواردی چون رنگ کفپوش، رنگ دیوار، طراحی مبلمان و سایر لوازم تزئینی خود را درنظر بگیرید.

به خصوص اگر که در مرحله بازسازی خانه قرار دارید چون لوازم منزل از قبل تهیه شده اند، پس انتخاب کناف برای شما محدود تر اما ساده تر می شود. اما اگر در مرحله نوسازی منزل هستید و قصد تعویض لوازم منزل را نیز دارید، انتخاب شما سخت تر می شود چون باید تمامی جوانب را در نظر بگیرید. از آنجاییکه تعویض زودهنگام کناف کاری منطقی نیست، پس بهتر است انتخاب خود را هوشمندانه تر انجام دهید. 

 

به عنوان یک قاعده کلی می توان گفت که برای سالن های پذیرایی با سبک دکوراسیون داخلی مدرن بهتر است از  کناف های صاف و زاویه دار نظیر کناف های مستطیل شکل استفاده کنید. اما اگر سبک دکوراسیون منزل شما کلاسیک است بهتر است که کناف های با خطوط منحنی و دایره ای شکل را انتخاب کنید.

بیشتر بدانید: پتینه کاری با ورق طلا روی دیوار و سقف

گروه مهندسين، طراحان و مجريان خانه من

اگر قصد دارید که سقف سالن پذیرایی خود را به زیباترین شکل ممکن  تزیین کنید می توانید از مشاوره و خدمات گروه فنی مهندسی خانه من کمک بگیرید. این گروه با داشتن سال ها تجربه و سابقه فعالیت در زمینه بازسازی و نوسازی منازل و همچنین پیاده سازی ابزارهای تزیینی چون سقف کاذب و کناف و ابزار گچی سقف قادر هستند تا با توجه به شرایط منزل و سلیقه مشتری مناسب ترین گزینه را انتخاب و اجرا کنند. برای اطلاع از قیمت ها و حصول اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

 

 

3.5/5 - (2 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Back To Top