skip to Main Content

در واقع این دیوارها هستند که به خانه شخصیت و روح می بخشند و آنچه که می‌تواند به هویت بخشیدن به دیوارها کمک کند متریال و رنگ آمیزی آنها است. بازسازی دیوار با کناف یکی از جدیدترین روش ها برای نوسازی و زیباسازی دیوار است. برای طراحی دیوارها با استفاده از کناف باید به نکاتی توجه داشته باشید که قصد داریم در این مقاله به بررسی آنها بپردازیم.

بیشتر بدانید: مدل های جدید کناف سقف

کناف

کناف در واقع یک نام تجاری گسترده است و در دنیا نمایندگی های فعالی دارد که در دهه ۳۰ میلادی در آلمان بنیان گذاری شده است و محصولات آن سازه‌هایی از کچ و سیمان جهت اجرای سقف و دیوار می باشد. لازم به ذکر است یکی از مهمترین مزایای کناف سرعت نصب بالای آن است.

 

با بازسازی دیوار توسط کناف می توانید هر نوع طرح با هر نوع زاویه یا برجستگی و فرورفتگی را به راحتی به اجرا در بیاورید.

 

بازسازی دیوار قدیمی با کناف

بازسازی دیوار با کناف

درباره بازسازی دیوار های قدیمی با کناف باید همیشه مقاومت و کیفیت دیوار را مد نظر داشته باشید و قبل از شروع به کار باید دیوار را در مقابل آسیب های احتمالی مقاوم سازی کنید و بعد جنس و رنگ کناف را برای بازسازی انتخاب کنید.

 

پوشش یک دست دیوار برای بازسازی دیوار با کناف

در رابطه با بازسازی دیوار های قدیمی با کناف اگر دیوارهای ساختمان شما دارای سطح ناهموار باشد نه تنها کناف‌ کاری بلکه نقاشی کردن و کاغذ دیواری نیز بر روی آن ممکن است با مشکلاتی همراه باشد. بنابراین لازم است تا بستری هموار و یک دست را برای پیاده سازی کناف فراهم کنید.

 

ساخت دیوار با کناف

بازسازی دیوار با کناف

برای اتصال دیوار های کنافی باید آنها را به دیوار اصلی متصل کرد. دیوارهای کناف از سه قسمت رانل ها، اِستاد ها و پنل ها تشکیل می شود. رانرها قالبی فولادی داشته و ناودانی شکل هستند و قالب اصلی دیوار را تشکیل می دهند. قاب های اصلی در داخل به وسیله مقاطع ناودانی سبک دیگری تقسیم می شود که به آنها اِستاد گفته می شود که صفحات گچی و یا چند لایه که به آنها پنل گفته می شود بر روی آنها قرار می گیرد.

 

مزایای بازسازی دیوار با کناف

  • در محلی که دیوار کناف در آن استفاده می شود می توان هر نوع طرح با هر نوع زاویه یا برجستگی و فرورفتگی به راحتی به اجرا درآورد و از زیبایی‌های آن بهره برد.
  • با استفاده از کناف شما می توانید هر طرحی را که می خواهید استفاده کنید و با اجرای آن هزینه کمتر نسبت به گچ بری بپردازید.
  • بعد از نصب کناف شما بلافاصله می توانید به رنگ آمیزی آن بپردازید در صورتی که برای دیوار های گچی برای خشک شدن آنها باید چند روز صبر کنید سپس به رنگ آمیزی اقدام کنید.

بازسازی دیوار با کناف

  • استفاده از نورپردازی های خاص در دیوارهای کناف به سهولت و راحتی انجام می شود و شما می توانید با کمترین هزینه هر طرحی را که می خواهید انتخاب کنید.
  • در دیوار کناف به علت وجود فاصله بین دیوار اصلی و دیوار کاذب می توانید از این فاصله برای تاسیسات ساختمان خود استفاده کنید. این کار علاوه بر سهولت اجرای تاسیسات ساختمان زیبایی نمای داخلی را نیز به همراه دارد.

 

نورپردازی در دیوارهای کناف به راحتی انجام می‌شود و شما می‌توانید با هزینه کم هر طرح را که می خواهید انتخاب کنید.

 

معایب بازسازی دیوار با کناف

  • کناف با توجه به ضعفی که در مقابل رطوبت دارد قابل اجرا در مکان های مرطوب مانند حمام نیست البته کناف های فایبرگلاس تا حدودی در برابر رطوبت مقاوم هستند اما کاملاً ضد رطوبت نمی باشند.
  • کناف در برابر ضربه نیز ضعیف است بنابراین در محیط هایی که احتمال ضربه در آنها زیاد است بهتر است که از آن استفاده نشود البته در صورت ایجاد آسیب کناف به راحتی قابل ترمیم است.
  • از دیگر معایب کناف مربوط به زمان نصب آن است که گرده های زیادی تولید می کند.

 

بیشتر بدانید: نکات مهم در انتخاب کناف سقف پذیرایی

 

نتیجه گیری

درست است که کناف دارای معایبی است ولی در مجموع مزایای آن از معایب آن بیشتر است. به همین علت تقاضای کناف در حال افزایش است و راه حلی مناسب و همینطور کم هزینه تر برای بازسازی دیوارهای قدیمی می باشد. قبل از بازسازی دیوار توسط کناف باید به پوشش یکدست دیوار، مقاومت آن و همچنین مزایا و معایب کناف توجه داشته باشید.

گروه مهندسين، طراحان و مجريان خانه من ارائه دهنده خدمات در زمینه بازسازی و زیباسازی ساختمان با استفاده از جدیترین متد های روز است. برای کسب اطلاعات تخصصی در زمینه بازسازی دیوار های منزل با استفاده از کناف می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Back To Top