skip to Main Content

در این مقاله قصد داریم تا نحوه اجرا و چسباندن نوار ابزار گچی پیش ساخته را به طور کامل شرح دهیم.

نوار ابزار گچی پیش ساخته در قالب های متنوع و برای کاربردهای مختلف تولید می شود نظیر ابزار قاب بندی، ستون پیش ساخته، گلویی، نورمخفی، دور لوستری، کتیبه و غیره.

با وجود این تنوع، نحوه چسباندن تمامی این ابزار گچی پیش ساخته یکی است. چیزی که کیفیت نهایی کار را متفاوت می سازد مهارت و دقت نصاب ابزار گچی است.

در این مطلب علاوه بر روش نصب ابزار گچی، بهترین نصاب برای پیاده سازی این تکنیک را به شما معرفی خواهیم کرد.

بیشتر بدانید: گچبری پیش ساخته برای سقف

مراحل چسباندن ابزار گچی

مراحل چسباندن ابزار گچی

به طور کلی چسباندن ابزار گچی بایستی در آخرین مرحله ساختمان یعنی پیش از رنگ آمیزی و نقاشی انجام شود. سایر مراحل به ترتیب زیر است:

۱٫ آماده سازی دیوار

ابزارهای پیش ساخته بر روی دیوارهای گچی بهتر نصب می شوند. البته امکان نصب روی دیوار سیمانی نیز وجود دارد. در مورد سطوح کناف نیز مشکلی از بابت اتصال نوار ابزار وجود ندارد.

اما مشکل اصلی در رابطه با دیوارهایی است که با گچ کشته پوشش داده شده اند. زیرا اتصال ضعیفی میان گچ کشته با دیوار وجود دارد و ممکن است باعث ترک خوردگی اطراف ابزار گچی شود.

در هر صورت برای نصب پس از آستر کشی و صافکاری، سطح دیوار و یا سقف بایستی کاملاً تمیز و عاری از گرد و خاک باشد. وجود هرگونه آلودگی، ناخالصی و یا برآمدگی منجر به افت کیفیت نهایی کار می شود.

۲٫ علامت گذاری محل نصب

علامت گذاری محل نصب

برای آنکه ابزار گچی کاملا صاف و دقیق روی سطح کار نصب شود، نیاز به علامت گذاری محل نصب است. روش های مختلفی برای این کار وجود دارد نظیر نخ کشی و یا خط کشی اما دقیق ترین آنها استفاده از تراز لیزری است.

۳٫ آماده سازی نوار ابزار گچی

پس از تمیز کاری و تراز بندی محل نصب نوبت به آماده‌سازی نوار ابزار گچی است. پس از خارج سازی ابزار از بسته بندی خود، عدم وجود درز و ترک بررسی می شود. در صورتی که لبه ها نیاز به سمباده کاری دارد کلیه اضافات صاف می شود.

پیش از چسب کاری سطح زیرین ابزار تمیز شده و مقداری آب به آن اسپری می شود. نمدار کردن باعث می‌شود تا در صورت وجود موج روی دیوار میخ کوبی بدون شکستن ابزار انجام شود.

معمولا برای قاب بندی نیاز به برش ابزار است که برای این منظور از اره فارسی بر استفاده می شود.

۴٫ چسب کاری ابزار

برای چسب کاری ابزار پیش ساخته گچی از چسب ماستیک استفاده می شود. بدین صورت که با استفاده از قلمو سطح زیرین ابزار گچی به چسب آغشته می شود. سپس ابزار در محل نصب خود قرار می گیرد.

۵٫ میخکوبی

در ادامه کار برای اتصال محکم تر ابزار به دیوار از میخکوب بادی و میخ های نازک نجاری استفاده می شود. اما برای ابزارهای گچی با ضخامت بالا پیچ های کناف یا ام دی اف و مته خزینه دار کاربرد دارد.

۶٫ پر کردن درز ها

هنگامی که دو نوار ابزار در کنار یکدیگر چسبانده می شود، یک شکاف باریک میان آنها به وجود می آید. برای زیبایی و تمیزی کار درز ایجاد شده با گچ و یا چسب ماستیک پر می شود.

۷٫ رنگ آمیزی

پس از خشک شدن نوار ابزار گچی می توان میخ های اضافه را خارج کرد. برای پوشاندن سطح درز ها و همچنین زیبایی بیشتر کار بهتر است که یک لایه رنگ آمیزی بر روی آن انجام شود.

برای رنگ آمیزی از رنگ سفید استفاده می شود. اما بنا به درخواست مشتری رنگ های دیگر نیز کاربرد دارد. همچنین می توان تکنیک هایی چون پتینه کاری و یا چسباندن ورق طلا روی آنها انجام داد که زیبایی خیره کننده ای را نتیجه می دهد.

هزینه اجرا و چسباندن ابزار گچی

هزینه اجرا و چسباندن ابزار گچی

هزینه اجرا و چسباندن ابزار گچی نسبت به روش‌های گچ کاری در محل و یا ابزار پیش ساخته پلی اورتان بسیار پایین تر است.

البته مواردی چون آماده سازی دیوار، متراژ کار و نوع ابزار (گلویی، قاب بندی، نور مخفی، ستون آماده و …) نیز در هزینه نهایی کار موثر است. برای کسب اطلاع از هزینه ها می توانید با مشاوران خانه من تماس حاصل فرمایید.

بیشتر بدانید: گچبری پیش ساخته دور لوستری

توصیه می‌شود تا به جای خرید نوار ابزار از مغازه های خرده فروشی در سطح شهر به دنبال تولید کنندگان اصلی و معتبر ابزار گچ پیش ساخته باشید.

برای چسباندن ابزار گچی از چه کسی کمک بگیریم؟

نصاب نوار ابزار گچی

اغلب نصابان پی وی سی و قرنیز، گچ کار ها و گچ برها قادر به نصب و چسباندن ابزار گچی هستند. اما بهتر است تا قبل از اجرای کار از مهارت و تجربه نصاب اطمینان پیدا کنید. زیرا کیفیت نهایی کار تا حد زیادی به نصب تمیز و بی نقص این ابزار بستگی دارد.

معمولاً تولید کنندگان ابزار گچی پیش ساخته، خود نصابان حرفه ای و مخصوص این کار را در اختیار دارند. به همین دلیل توصیه می‌شود تا به جای خرید نوار ابزار از مغازه های خرده فروشی در سطح شهر به دنبال تولید کنندگان اصلی و معتبر ابزار گچ پیش ساخته باشید.

خانه من با سال های تجربه فعالیت در حوزه تولید و نصب و اجرای ابزار گچی پیش ساخته قادر به پیاده سازی پروژه های درخواستی شما با هر سبک و سلیقه و بودجه ای است. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان می توانید با شماره های درج شده در وب سایت تماس حاصل فرمایید.

3.9/5 - (8 امتیاز)

This Post Has One Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Back To Top