skip to Main Content

تبدیل آشپزخانه قدیمی به مدرن در صورتی که توام با تخریب و تعویض کلیه لوازم آشپزخانه باشد مسلما پرهزینه خواهد شد. معمولا در بازسازی خانه های قدیمی اولین قسمتی از منزل که به آن پرداخته می شود بخش آشپزخانه است زیرا فرسایش بیشتری نسبت به فضاهایی چون اتاق خواب دارد. اگر بودجه شما محدود نباشد هزینه تمام شده در این قسمت می تواند تا رقم های خیلی درشت بالا رود. هود آشپزخانه، اجاق گاز، فرهای توکار، کاشی های دکوراتیو، شیرآلات و سینک آشپزخانه، کفپوش، جزیره وسط آشپزخانه و … همگی در بازسازی آشپزخانه ها می توانند لحاظ شوند. اما این به معنی صرف هزینه های بسیار بالا است. در این مقاله قصد داریم تا بهترین راهکارهای تبدیل آشپزخانه قدیمی به مدرن با کمترین هزینه را به شما آموزش دهیم.

 

گاهی اوقات تنها چند تغییر ساده نظیر تغییر رنگ، تغییر بخش های فلزی آشپزخانه، عوض کردن ظاهر کابینت و کفپوش آشپزخانه کافی است تا ظاهر آشپزخانه شما کاملا امروز و مدرن بنظر آید.

 

اهمیت تبدیل آشپزخانه قدیمی به مدرن

تبدیل آشپزخانه قدیمی به مدرن

آشپزخانه محلی است که بیشترین زمان خانم های خانه دار در آن سپری می شود. داشتن دکوراسیون زیبا در روحیه آنها تاثیر بسزایی دارد. از طرفی دیگر نوسازی آشپزخانه تنها از جنبه زیبایی اهمیت ندارد بلکه به روز شدن لوازمی چون هود، کفپوش، شیرآلات در بهداشت آشپزخانه و جلوگیری از تجمع حشرات و جوندگان نیز موثر است. اگر لوازم آشپزخانه شما سالم است و تنها ظاهری قدیمی دارد، با اعمال تغییراتی ساده می توانید ظاهر آشپزخانه قدیمی خود را مدرن و امروزی کنید.

 

تبدیل آشپزخانه قدیمی به مدرن: نصب لوستر

نصب یک لوستر مطابق با دکور آشپزخانه زیبایی چشمگیری را به آن فضای می دهد به شرط آنکه لوستر انتخابی نورپردازی مناسبی داشته باشد.

 

تعویض بخش های فلزی

قسمت های فلزی آشپزخانه وقتی کهنه و زنگ زده می شوند، زیبایی آشپزخانه را برهم می زنند. شما می توانید وسایل فلزی چون شیرآلات و دستگیره های کابینت را تعویض نمایید. مطمئن باشید که جزئیات این چنینی تاثیر بسزایی در نمای آشپزخانه خواهند داشت.

 

تبدیل آشپزخانه قدیمی به مدرن: رنگ

یکی از ساده ترین کارها برای بازسازی آشپزخانه قدیمی رنگی است که به دیوار آشپزخانه زده می شود. این رنگ بهتر است متضاد با رنگ وسایل آشپزخانه شما باشد. برای مثال اگر وسایل آشپزخانه شما سفید و یا رنگ های مشابه سفید است باید دیوار شما با رنگ گرم و تیره تری رنگ آمیزی شود و اگر وسایل آشپزخانه شما استیل است رنگ دیوار شما بهتر است با رنگ ملایم آغشته شود.

 

بیشتر بدانید: کناف سقف آشپزخانه

 

تعویض ظاهر کابینت

تبدیل آشپزخانه قدیمی به مدرن

در اکثر موارد ساختار کابینت شما سالم است و فقط ظاهر آن کهنه و از مد افتاده است. در این شرایط با عوض کردن چند تکه از ابزار آلات کابینت مانند دسته و تعویض رنگی که روی کابینت زده شده می توانید با کمترین هزینه نمای آن را زیر و رو کنید.

 

کف آشپزخانه

معمولا کف آشپزخانه در اثر شستشوی مداوم خیلی سریع فرسوده می شود. البته مد شدن کفپوش های جدید را هم نباید فراموش کنیم. در این صورت بجای تعویض کاشی که هزینه بسیاری در بر دارد، بهتر است کاشی های چسبنده که در طرح ها و مدل های مختلف در بازار موجود است خریداری کنید و روی کف کهنه آشپزخانه بچسبانید.

 

پر کردن فضاهای خالی

اگر فضاهایی از آشپزخانه خالی و بدون استفاده مانده است، بجای آن می توانید قفسه بدون در نصب کنید. قرار دادن بشقاب های تزیینی و سایر لوازم دکوراتیو باعث زیبایی آشپزخانه شما می شود.

 

بجای استفاده از گزینه های گران قیمت، راه های ساده تری چون تزیین پنجره، استفاده از ارتفاع و جاهای پرت، برای قرار دادن لوازم دکوراتیو، استفاده از شیشه های طرح دار برای پنجره،و برچسب های مختص صفحه کابینت می تواند باعث تغییر نمای آشپزخانه شما شود.

 

تبدیل آشپزخانه قدیمی به مدرن: تزیین پنجره

تبدیل آشپزخانه قدیمی به مدرن

یک طاقچه کوچک با چوب یا گچ بسازیم که جایگاهی برای گل های طبیعی شما باشد.

 

استفاده از ارتفاع و جاهای پرت

در بالای پنجره یک طاقچه بسازید که جایگاه وسایل و آویزهای تزیینی باشد.

 

استفاده از شیشه های طرح دار

تبدیل آشپزخانه قدیمی به مدرن

اگر محوطه آشپزخانه خیلی ساده و با رنگ های محو آغشته شده است می توانید از شیشه های طرح دار برای متنوع شدن و جذاب شدن پنجره آشپزخانه خود استفاده کنید.

 

صفحه رو کابینتی جدید و زیبا

تبدیل آشپزخانه قدیمی به مدرن

صفحه رو کابینتی یکی دیگر از وسایلی است که باید با رنگ کابینت مکمل باشد تا نمای جذابی را به وجود آورد. جنس آن بهتر است تا از سنگ مرمر و گرانیت ضد خش باشد.

 

بیشتر بدانید: بازسازی مقرون به صرفه آشپزخانه

 

نتیجه گیری

برای تبدیل آشپزخانه قدیمی به مدرن با کمترین هزینه راه های ساده بسیاری وجود دارد. تنها کافی است تا موارد نیازمند بازسازی را اولویت بندی کنید و سپس با توجه به بودجه خود برای آن برنامه ریزی کنید. معمولا کفپوش و شیرآلات آشپزخانه زودتر از بقیه لوازم دچار فرسایش می شوند. به همین علت اولویت اول بازسازی هستند. سایر موارد چون تغییر رنگ دیوار و کابینت، تعویض دستگیره ها و همچنین استفاده از فضاهای خالی با قرار دادن گلدان، ظروف تزیینی و یا شیشه های طرح دار برای پنجره در عین داشتن هزینه کم تاثیر بسزایی در نوسازی آشپزخانه دارند.

اگر قصد بازسازی آشپزخانه قدیمی خود را دارید پیشنهاد می کنیم تا از گروه مهندسی و مجریان خانه من کمک بگیرید. این گروه با داشتن سابقه فعالیت طولانی در امر بازسازی و نوسازی منازل مختلف می توانند گزینه های بصرفه را به شما پیشنهاد داده و با بهترین خدمات به شما ارائه دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

امتیاز

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Back To Top