skip to Main Content

امروزه بازسازی خانه باغ به علت تاثیرات مثبت روحی و روانی که فضای سبز برای افراد در پی دارد، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در این زمینه توجه به زیبایی و فضای راحت در اولویت است. شرکت های بسیاری با توجه به تقاضای روز افزون این مدل بازسازی، در این زمینه فعالیت می کنند. لازم است که شما با در نظر گرفتن شرایط مختلف از جمله نظر مالک و کارفرما و بودجه تان اقدام به بازسازی خانه باغ نمایید.

 

بیشتر بدانید: روش و مراحل بازسازی اصولی ساختمان

 

 

بازسازی خانه باغ

بازسازی خانه باغ

 

همانطور که می دانید هدف از بازسازی خانه و حیاط آن برطرف کردن بافت فرسوده و آسیب دیده یک مکان است که در نهایت به آن ظاهری زیبا ببخشید.

استفاده از فضای سبز زیبا نه تنها برای روحیه ساکنان خانه مفید است بلکه این فضای سبز مرکز تنفس و حیات آن خانه به حساب می آید. امروزه به خاطر افزایش جمعیت و کمبود مسکن و فضای فشرده خانه ها اغلب آنها یا حیاط ندارند و یا فضای بسیار کوچکی به حیاط اختصاص داده اند.

 

بازسازی خانه باغ

 

خلق یک فضای دنج و صمیمی در کنار طبیعت، به دور از هیاهو و شلوغی دنیای بیرون از اهداف بازسازی خانه باغ است. که برای رسیدن به این هدف باید به نکاتی توجه کرد. اولین و مهمترین نکته در این رابطه استفاده از مبلمان به اندازه لازم به منظور جلوگیری از بی نظمی در محیط است. دومین نکته استفاده از گلهای رنگارنگ و درختان سرسبز که می‌تواند در کنار عناصر چهارگانه طبیعت فضا و منظره زیبا را برای افراد به ارمغان بیاورد. نکته سوم اگر می خواهید در هنگام بازسازی از فضا استفاده مختلفی داشته باشید، از یک نوع ماده یا متریال برای یکپارچگی فضای حیاط استفاده کنید.

 

هزینه بازسازی حیاط خانه

بازسازی خانه باغ

شما قبل از انجام هرگونه اقدامی باید به بررسی بودجه و هزینه های مورد نیاز برای بازسازی خانه باغ بپردازید.که برای انجام این کار می توانید با شرکت های فعال و متخصص در امور بازسازی ساختمان مشورت کنید.

یکسری هزینه های پیش بینی شده در زمینه بازسازی خانه باغ وجود دارد که از این موارد می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  • هزینه های لازم برای تهیه متریال و مصالح مورد نیاز مانند کف پوش و غیره
  • مسئله دستمزد تیم اجرایی و حق الزحمه آن ها
  • هزینه تجهیزات و تاسیسات مورد نیاز
  • همچنین هزینه مورد نیاز برای کاشت درخت و گل کاری
  • هزینه مورد نیاز برای حمل بار و نخاله های حاصل از بازسازی

 

حتماً قبل از شروع به بازسازی بررسی به بودجه خود و همچنین هزینه‌های مورد نیاز برای انجام این کار بپردازید.

 

دلایل بازسازی حیاط خانه

بازسازی خانه باغ

قطعا افراد برای انجام عمل بازسازی ساختمان اهداف خاصی را دنبال می کنند. از جمله این دلایل می توان به تعدادی از موارد زیر اشاره کرد:

  • ساخت باغچه برای کاشت درخت و گل کاری
  • زیباسازی فضای خارجی ساختمان
  • نورپردازی فضا برای امنیت ساختمان
  • استفاده کاربردی از فضا برای استخر و پارکینگ و غیره

 

نکاتی برای بازسازی خانه باغ

بازسازی خانه باغ

تقسیم عادلانه و منطقی فضا: برای اینکه بتوان از بخش‌های مختلف فضا برای گفتگو، استراحت، غذا خوردن و غذا پختن، استفاده کرد باید مبلمان، نیمکت ها و میز ها به شیوه ای مناسب چیده شود.

گسترش و امداد فضای درونی خانه: در این روش می توان با استفاده از گسترش تکنولوژی و وسایل مخصوص، فضای کوچک اتاق های خانه را در محوطه بیرونی خانه امتداد داد.

نورپردازی هوشمندانه: با این ایده می‌توان تمامی حیاط یا خانه باغ را در طول شب با استفاده از کمترین تعداد چراغ روشن نگه داشت.

بازی با زوایای مختلف حیاط: در این روش می توان کفپوش ها را با زاویه ۴۵ درجه و به صورت عرضی چرخاند، تا در صورت کوچک بودن فضای حیاط خانه، فضای بزرگتری در اختیار مالک آن قرار بگیرد.

توجه به فضای داخلی خانه در هنگام بازسازی: در این مورد باید توجه داشته باشید که رنگ و سبک مورد استفاده در بازسازی خانه باغ متناسب و هماهنگ با دکوراسیون داخلی خانه باشد.

مقیاس فضا: در این مورد بهتر است که با توجه به ابعاد و اندازه فضا اقدام به انتخاب مبلمان مورد نیاز برای خانه باغ خود کنید. همچنین اگر حیاط شما کوچک است برای اینکه فضای حیاط دلبازتر نشان داده شود از گیاهان کم ارتفاع استفاده کنید.

 

توجه به ابعاد و اندازه فضا به شما در انتخاب وسایل و فضای سبز مورد نیاز برای بازسازی خانه باغ کمک می کند.

 

بیشتر بدانید: بازسازی خانه های قدیمی کوچک

 

نتیجه گیری

بازسازی خانه باغ

همانطور که اشاره شد بازسازی خانه باغ برای ایجاد محیطی زیبا و دلباز جهت استراحت و تنوع در زندگی شلوغ و پرهیاهو امروز بسیار طرفدار پیدا کرده است. برای بازسازی خانه باغ و ایجاد فضای زیبا و دلخواه باید به یکسری نکات از قبیل: هماهنگی بودجه با هزینه مورد نیاز برای انجام بازسازی، مشورت با شرکت های کاردان و متخصص در این زمینه، نظم دهی به تجهیزات و فضای سبز خانه باغ، توجه به مقیاس و فضا و طرح و سبک آن و همچنین نورپردازی فضا توجه کنید.

اگر تمایل به ایجاد یک فضای زیبا و دلنشین در حیاط خانه خود دارید می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از جزئیات کار و همچنین تخمین هزینه‌های مورد نیاز برای بازسازی خانه باغ با شرکت (می هوم) تماس حاصل فرمایید.

 

امتیاز

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Back To Top