skip to Main Content

یکی از موارد تاثیرگذار در زیباسازی سقف منزل، ترکیب نورپردازی سقف با کناف است. همانطور که در مقالات قبلی به آن اشاره کرده ایم، طراحی سقف یکی از المان های اصلی در در دکوراسیون داخلی است. برای این منظور روش های مختلفی ابداع شده است که کناف سقف یکی از جدیدترین آنهاست. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی روش های نورپردازی سقف با کناف بپردازیم. چه قصد نوسازی منزل را داشته باشید و چه بازسازی خانه می توانید از این روش ها برای چشمگیرتر شدن نمای داخلی منزل خود کمک بگیرید.

 

بهره گیری از تکنیک نورپردازی جذابیت خاصی را به منزل می دهد و حس آرامش را به شما القا می کند. استفاده از این تکنیک به خصوص برای سالن های پذیرایی باعث ایجاد یک نمای لوکس و مجلل می شود.

 

نورپردازی سقف

نورپردازی سقف با کناف

بهره گیری از تکنیک نورپردازی جذابیت خاصی را به منزل می دهد و حس آرامش را به شما القا می کند. در این میان نورپردازی سقف از اهمیت ویژه ای برخوردار است. استفاده از این تکنیک به خصوص برای سالن های پذیرایی که از تابلوهای بزرگ، ابزار گچی و پتینه کاری برای تزیینات دیوار استفاده شده باشد، بسیار مناسب است و باعث ایجاد یک نمای لوکس و مجلل می شود.

 در جدیدترین متد های دکوراسیون داخلی، از ترکیب نورپردازی با کناف استفاده شده است. کاربرد این روش زیبایی سقف کناف را دو چندان می کند، ضمن آنکه قابلیت اجرای طرح های مختلفی برای آن وجود دارد. در واقع کناف بستر مناسبی را برای مانور دادن روی طراحی های مختلف نورپردازی فراهم می کند. یکی از قابلیت های کناف در نورپردازی ایجاد باکس های نور مخفی است که این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده است. 

بیشتر بدانید: انواع سقف کاذب سرویس بهداشتی و حمام

رنگ نور مناسب در نورپردازی سقف با کناف

نورپردازی سقف با کناف

یکی از مواردی که در تکنیک نورپردازی سقف با کناف بایستی به آن توجه کنید، شدت نور و همچنین رنگ نور مناسب است. استفاده غیر حرفه‌ای از این دو مورد نه تنها به زیبایی سقف کمک نمی‌کند، بلکه نمایی ناخوشایند و زننده را ایجاد می کند.

شدت نور کم  تاثیر منفی در دکوراسیون دارد زیرا باعث می شود تا فضای سالن کوچک تر به نظر برسد و همچنین چشم ها را خسته می‌کند.

در مورد رنگ نور نیز بهتر است از ترکیب نور زرد با سفید استفاده کنید. نور زرد به تنهایی باعث تیره نشان دادن دیوار ها و کوچک تر شدن فضای سالن می شود. نور سفید سالن را بزرگتر نشان می دهد اما  فضایی سرد، کسل کننده و یکنواخت را ایجاد می کند.

از لامپ های رنگی می توان در باکس مخفی کناف برای روشنایی اندک سالن در هنگام شب استفاده کنید.

 

قبل از اقدام برای اجرا این روش، باید به ارتفاع سقف منزل خود توجه کنید و تنها در صورتی که سالن شما سقف بلند تا متوسطی دارد از این روش استفاده کنید. انتخاب طرح کناف سلیقه ای است اما بهتر است نورپردازی اغراق آمیز نباشد و از شدت نور و رنگ نور مناسب استفاده کنید.

 

تاثیر ارتفاع در نورپردازی سقف با کناف

نورپردازی سقف با کناف

نکته مهم دیگر در نورپردازی سقف توجه به ارتفاع سقف است. باید توجه کنید که کناف نیز نوعی سقف کاذب است و خود دارای ارتفاع می باشد. بنابراین نصب آن از ارتفاع سقف منزل شما کم می کند. پس اگر سقف سالن منزل شما کوتاه است، کاربرد کناف گزینه مناسبی نیست. برای سقف های کوتاه بهتر است از تکنیک نورپردازی با استفاده از چراغ های ال ای دی استفاده شود تا ارتفاع آن بلندتر به نظر آید.

 

چراغ و لامپ مناسب برای نورپردازی سقف با کناف

نورپردازی سقف با کناف

جدیدترین چراغ ها و لامپ هایی که امروزه در تکنیک نورپردازی مورد استفاده قرار می گیرند، انواع ال ای دی و پنل اس ام دی سقفی است. حتما به کم مصرف بودن لامپ ها و عمر مفید آنها دقت کنید. چراغ های ال ای دی چنین خصوصیاتی را دارا هستند و به همین دلیل است که امروزه در روش های نورپردازی بسیار مورد توجه قرار گرفتند. همچنین می توانید با استفاده از باکس های نور مخفی که توسط کناف ایجاد شده است طراحی خلاقانه و مدرنی را به وجود آورید.

بیشتر بدانید: نکات مهم در انتخاب کناف سقف پذیرایی

نتیجه گیری 

طراحی و تزیینات سقف تاثیر زیادی در زیباسازی منزل شما دارد و برای این منظور روش‌های مختلفی ابداع شده است که یکی از آنها ترکیب نورپردازی سقف با کناف است. قبل از اقدام برای اجرا این روش، باید به ارتفاع سقف منزل خود توجه کنید و تنها در صورتی که سالن شما سقف بلند تا متوسطی دارد، از این روش استفاده کنید. انتخاب طرح کناف سلیقه ای است اما بهتر است نورپردازی اغراق آمیز نباشد و از شدت نور و رنگ نور مناسب استفاده کنید.

برای اطلاع از جدیدترین روش های ترکیب نورپردازی سقف با کناف می توانید از مشاوره گروه مهندسين، طراحان و مجريان خانه من بهره مند شوید. این گروه دارای سابقه فعالیت بالا در زمینه بازسازی منازل و اجرای تزیینات دیوار و سقف است. داشتن سلیقه کاری، تیم اجرایی حرفه ای و سرعت کار بالا از مزیت های خانه من است. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

امتیاز

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Back To Top