skip to Main Content

سقف کاذب سرویس بهداشتی و حمام در درجه اول برای کاهش خسارات ناشی از نم گرفتن سقف و دوم برای زیباسازی استفاده می شود. این مدل سقف ها امروزه در تمامی حمام ها و سرویس های بهداشتی قابل اجرا است و علاوه بر دو مورد ذکر شده مزایای دیگری نیز در پی دارد.

فرقی نمی کند که در مرحله بازسازی خانه قدیمی خود هستید و یا در حال ساخت خانه جدید. با انتخاب یک طرح مناسب می توانید علاوه بر حفظ سلامت سقف به زیبایی بیشتر این دو فضا در منزل خود کمک کنید.

در مطالب قبلی درباره سقف کاذب، نحوه اجرا و انواع آن صحبت کردیم در این مقاله قصد داریم تا بطور اختصاصی به ارائه توضیحات درباره سقف کاذب سرویس بهداشتی و حمام بپردازیم.

بیشتر بدانید: طراحی کناف و دکوراسیون سقف منازل

سقف کاذب سرویس بهداشتی

سقف کاذب سرویس بهداشتی

یکی از مشکلات شایع در مورد حمام و سرویس های بهداشتی، پوسیدگی سقف به دلیل وجود رطوبت بالا است. در این فضاها دیوارها تا یک ارتفاع مشخص کاشی می شوند و مابقی فضا به علاوه سقف در برابر رطوبت در امان نیستند. پوسیدگی تدریجی مشکلاتی چون ریزش سقف، تجمع و رشد کپک های بیماری زا و ایجاد ظاهری ناخوشایند را به همراه دارد. یکی از روش ها برای جلوگیری از این اتفاق پیاده سازی سقف کاذب است.

سقف کاذب علاوه بر محافظت از سقف در برابر رطوبت مزیتی دیگری نیز در پی دارد. از آنجایی که سقف کاذب پایین تر از سقف اصلی جایگذاری می شود، بنابراین می تواند تاسیسات عبوری از سقف را بپوشاند. این کار نه تنها به حذف آلودگی بصری کمک می کند، بلکه به دلیل زیبایی و تنوع طرح های سقف کاذب، نمای سرویس بهداشتی و حمام را چشمگیر می سازد.

نصب سقف کاذب آسان است و سرعت اجرای آن بالا است. علاوه بر رطوبت در برابر صوت و حرارت نیز عایق است. در برابر خوردگی، پوسیدگی، رطوبت و آتش مقاومت دارد.

 

سقف کاذب سرویس بهداشتی مدل پی وی سی

سقف کاذب سرویس بهداشتی

سقف کاذب پی وی سی (PVC) از نوعی پلیمر ساخته شده است که به دلیل ویژگی های خاص در صنعت ساختمان سازی کاربرد زیادی دارد. این مدل سقف کاذب وزن کمی دارد و نسبت به حرارت و آب عایق است.

 

سقف کاذب سرویس بهداشتی مدل طلقی

خصوصیت بارز این این مدل سقف کاذب آن است که نور پردازی در پشت آن انجام می شود. به عبارتی سقف کاذب نوعی پوشش و محافظ برای لامپ است. این کار باعث می شود تا دیگر نگران سوختن لامپ در اثر پاشش آب نباشید. مزیت دیگر سقف کاذب طلقی آن است که از ارتفاع سقف کم نمی کند. همچنین هرگاه بخواهید به فضای پشت سقف کاذب دسترسی داشته باشید به راحتی می توانید بدون نیاز به افراد متخصص خود آن را جابجا کنید.

 

سقف کاذب سرویس بهداشتی مدل پلکسی گلاس

سقف کاذب سرویس بهداشتی

پلکسی گلاس نوعی پلیمر از جنس پلی کربنات است. ظاهری شفاف و شبیه به شیشه دارد. بنابراین همانند طلق عمل می کند، یعنی نورپردازی سرویس بهداشتی و حمام در پشت آن انجام می شود. در هنگام نصب پلکسی گلاس از برچسب های مقوایی در اطراف صفحات استفاده می شود که علاوه بر محافظت، از نفوذ گرد و غبار به درون آنها جلوگیری می کند.

 

سقف کاذب مدل تایل

سقف کاذب سرویس بهداشتی

این نوع سقف کاذب به صورت موزاییک های پی وی سی با ابعاد ۶۰ در ۶۰ است و کاربرد فراوانی در سرویس های بهداشتی و حمام دارند. نحوه اجرای آن بدین صورت است که ابتدا زیر سازی سقف با نصب پروفیل های سپری از جنس آلومینیوم و یا گالوانیزه انجام می شود، سپس تایل ها روی زیر ساز نصب می شوند.

 

سقف کاذب مدل آسمان مجازی

سقف کاذب سرویس بهداشتی

آسمان مجازی نسل جدید سقف های کاذب است که به دلیل زیبایی و تنوع این روزها کاربرد آن در حمام و سرویس بهداشتی بسیار طرفدار پیدا کرده است. این مدل سقف کاذب نیز به صورت صفحات مربعی شکل ساخته می شود. نصب آن دقیقا همانند پازل است و یک طرح کلی را ایجاد می کند. 

بیشتر بدانید: هزینه بازسازی حمام و توالت

هزینه سقف کاذب

هزینه سقف کاذب سرویس بهداشتی به پارامترهای مختلفی چون نوع سقف کاذب، مساحت سقف و شرایط سقف بستگی دارد. البته هزینه نصب و پیاده سازی نیز به آن اضافه می شود. اگرچه هزینه سقف کاذب چندان بالا نیست اما بهتر است نوعی را انتخاب کنید که از کیفیت و دوام بالا برخوردار باشد.  همچنین یکی از نکات مهم در هنگام انتخاب نوع سقف کاذب توجه به دکوراسیون داخلی منزل است. اگر قصد نصب سقف کاذب برای سرویس بهداشتی و حمام خود را دارید می توانید از مشاوره شرکت مهندسی خانه من بهره مند شوید. خانه من دارای سالها تجربه در زمینه ساخت، نصب و اجرای انواع تزئینات دیواری و سقف می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

 

امتیاز

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Back To Top