skip to Main Content

رنگ آمیزی سقف کاذب و استفاده از ایده هایی برای تزیین آن باعث می شود تا نمای سقف منزل شما چشمگیرتر شود. توصیه می کنیم تنها به یک سقف ساده با رنگ سفید اکتفا نکنید، بلکه به دنبال ایده هایی برای جذاب تر شدن دکوراسیون داخلی منزل خود باشید. زیرا سقف یکی از المان های اصلی در دکوراسیون داخلی منزل است و توجه به تزئینات آن می تواند تغییرات اساسی را در فضای منزل ایجاد کند. اگر تصمیم به بازسازی خانه خود گرفته اید، پیشنهاد می کنیم که ایده های ارائه شده در این مقاله را برای طراحی و رنگ آمیزی سقف کاذب مطالعه کنید. 

 

سقف های کوتاه برای سبک دکوراسیون کلاسیک با ظاهری آنتیک تناسب بیشتری دارد. در این صورت می‌توانید به دنبال سقف کاذب های با ارتفاع و تزئینات بیشتر باشید.

 

سقف کاذب چیست؟

رنگ آمیزی سقف کاذب

برای تزیینات سقف روش های مختلفی وجود دارد که سقف کاذب تقریباً یکی از جدیدترین روش هاست. از آن جایی که سقف کاذب پایین تر از سقف اصلی قرار می‌گیرد، بایستی به این نکته دقت کنید که سقف کاذب در هر صورت اندکی از ارتفاع سقف منزل شما می کاهد.

پیاده سازی سقف کاذب به خصوص برای منازلی که ارتفاع سقف آنها زیاد است گزینه بسیار خوبی می باشد. زیرا می توان مانور بیشتری روی تزئینات سقف کاذب و رنگ‌آمیزی آن داشت.

اگر به دنبال یک دکوراسیون مدرن هستید، بهتر است که از مدل های ساده و با رنگ های روشن استفاده کنید. سقف های کوتاه برای سبک دکوراسیون کلاسیک با ظاهری آنتیک تناسب بیشتری دارد. در این صورت می‌توانید به دنبال سقف کاذب های با ارتفاع و تزئینات بیشتر باشید.

بیشتر بدانید: چند ایده جالب برای بازسازی خانه با کمترین هزینه

رنگ آمیزی سقف کاذب 

رنگ آمیزی سقف کاذب

سقف کاذب همچنین پتانسیل خوبی برای رنگ آمیزی دارد. این کار باعث می شود تا نمای سقف کاذب از حالت سادگی خارج شده و فضای گرم تری را ایجاد نماید. توصیه می‌کنیم تا اندکی جسارت به خرج دهید. رنگ های معمول کرمی، سفید و بژ را کنار بگذارید و به دنبال رنگ های شادتر بروید، حتی می توانید از ترکیب دو رنگ استفاده کنید. استفاده از چنین رنگهایی به خصوص در اتاق خواب پس از پشت سر گذاشتن یک روز کاری سخت، حس سرزندگی را به شما القا می کند.

رنگ آمیزی سقف کاذب

روش دیگر ایجاد تضاد بین رنگ دیوار و رنگ سقف است. این تفاوت رنگ، زیبایی منحصر به فردی را ایجاد می کند. اگر هنوز هم به سادگی عادت دارید و نمی توانید خود را متقاعد به استفاده از رنگ های مختلف کنید، پیشنهاد دیگری برای شما داریم. به سراغ طیف های روشن و تیره یک رنگ بروید، این مدل رنگ آمیزی یک کنتراست زیبا بدون استفاده از چند رنگ را ایجاد می کند. نوارهای حاشیه ای سقف کاذب را با رنگ های تیره رنگ آمیزی کنید. از طیف های روشن تر نیز بطور گسترده تر در فضای سقف و دیوار استفاده کنید.

 

ترکیب سقف کاذب با نورپردازی به خصوص برای منازلی که کوچک هستند و سقف و دیوار آنها با رنگ های تیره رنگ آمیزی شده است، ضروری است. استفاده از رنگ های تیره فضا را کوچکتر نشان می دهد. برای رفع این مشکل به فکر تهیه یک لوستر بزرگ باشید تا با روشنائی گسترده منزل، کوچک بودن فضا را مخفی سازد.

 

ترکیب رنگ آمیزی سقف کاذب با تزیینات دیگر

رنگ آمیزی سقف کاذب

ساده ترین انواع سقف کاذب به صورت یک مستطیل است که برای زیبایی بیشتر لامپ های هالوژنی در حاشیه آن قرار گرفته اند. ترکیب سقف کاذب با نورپردازی شرایط ایده آلی برای  چشمگیرتر شدن نمای سقف کاذب است. ترکیب با نورپردازی به خصوص برای منازلی که کوچک هستند و سقف و دیوار آنها با رنگ های تیره رنگ آمیزی شده است، ضروری است. استفاده از رنگ های تیره فضا را کوچکتر نشان می دهد. برای رفع این مشکل به فکر تهیه یک لوستر بزرگ باشید تا با روشنائی گسترده منزل، کوچک بودن فضا را مخفی سازد. لوستر های کریستال تلالو و درخشش بیشتری ایجاد می کنند و با انعکاس نور برای سبک دکوراسیون کلاسیک بسیار مناسب هستند.

اگر رنگ سقف کاذب منزل شما سفید و یا رنگ های روشن دیگر است، برای آنکه فضای خانه را گرمتر و دلنشین تر سازید، می توانید از پانل های چوبی استفاده کنید. این مدل تزیین فضایی سنتی و دنج را به خانه می بخشد و کاربرد آن به خصوص در اتاق نشیمن تناسب بیشتری دارد.

سقف کاذب تنها برای اتاق نشیمن نیست، در آشپزخانه، اتاق های خواب، حتی حمام و سرویس بهداشتی نیز کاربرد دارد. برای تمامی این فضاها به تناسب رنگ و تزئینات سقف کاذب با سایر لوازم دکوراتیو دقت کنید. ایجاد هارمونی بین سقف کاذب با مبلمان، میز آرایشی و حتی فرش نیز قابل اجرا است.

بیشتر بدانید: نکات مهم در انتخاب کناف سقف پذیرایی

نتیجه گیری

توجه به چنین مواردی هر چند جزئی به نظر می رسد اما می تواند تغییرات اساسی را در منزل شما ایجاد کند. به طوری که باعث می‌شود تا طراحی دکوراسیون داخلی منزل شما بسیار حرفه ای جلوه کند. توجه داشته باشید که منزل شما مکانی است که بیشترین وقت خود را در آن سپری می کنید، به همین دلیل زیباسازی آن اهمیت زیادی دارد.

برای اطلاع از سایر راهکارهای هوشمندانه در طراحی و تزیینات دکوراسیون داخلی منزل خود می توانید از مشاوره گروه خانه من بهرمند شوید. اگر نیاز به خدمات این چنینی دارید می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

امتیاز

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Back To Top