skip to Main Content

برای بازسازی خانه با کمترین هزینه چه راهکارهایی وجود دارد؟

کلنگی بودن خانه و فرسایش مهمترین دلایل برای بازسازی منزل است. فضای داخلی خانه و حتی نمای ظاهری آن تاثیر مهمی در روحیه ساکنین منزل و کیفیت زندگی دارد. بنابراین یک امر طبیعی است که با گذشت زمان افراد نیاز به تحولات اساسی در منزل خود داشته باشند.

از طرف دیگر گاه ممکن است رخداد سوانحی چون آتش سوزی و یا زلزله باعث تحمیل بازسازی اجباری به شما شود. در مورد منازل کوچک اغلب هدف از بازسازی، بزرگ سازی فضای داخلی منزل است. 

در هر صورت هدف چه سودآوری باشد و چه استفاده شخصی، اگر قصد بازسازی منزل خود را دارید حتماً به این مسئله فکر کرده اید که چگونه می توانید متناسب با بودجه خود حداقل هزینه را برای بازسازی منزل صرف کنید.

امروزه به دلیل بالارفتن قیمت مصالح، هزینه بازسازی مهمترین عامل محدود کننده برای تصمیم گیری افراد در این رابطه است. اما باید بگوییم که می‌توان با اجرای چند ایده جالب، بازسازی خانه با کمترین هزینه را در برنامه خود قرار دهید.

بیشتر بدانید: انواع سقف کاذب سرویس بهداشتی و حمام

برنامه ریزی برای بازسازی خانه با کمترین هزینه

بازسازی خانه با کمترین هزینه

اگر برای بازسازی منزل خود محدودیت بودجه را دارید بهتر است که بازسازی قسمت های مختلف خانه را اولویت بندی کنید. برای این منظور ابتدا مشخص کنید که چه قسمت هایی از خانه دچار فرسایش بیشتری شده اند و نیاز به تعمیرات اساسی دارند. تجربه نشان داده است که در اکثر منازل معمولاً ترتیب بندی زیر بایستی لحاظ شود:

  • آشپزخانه
  •  حمام
  •  سرویس بهداشتی
  •  اتاق خواب اصلی
  •   پذیرایی
  • اتاق خواب مهمان

پس از آنکه اولویت های خانه شما برای بازسازی مشخص شد، در هر فضا اجزایی که فرسودگی بیشتری داشته اند و نیازمند تعویض هستند را مشخص کنید. برای مثال در مورد آشپزخانه تعویض کفپوش امری ضروری است اما تعویض کابینت ممکن است لازم نباشد.

بیشتر بدانید: نکات مهم در انتخاب کناف سقف پذیرایی

ایده های بازسازی خانه با کمترین هزینه

مصالح: کیفیت خوب همواره به معنای گرانترین مصالح موجود در بازار نیست. بنابراین با کمی بررسی بیشتر به دنبال گزینه هایی باشید که ضمن داشتن کیفیت خوب قیمت متوسطی نیز دارند.

بازسازی خانه با کمترین هزینه

کفپوش: طبیعی است که کفپوش سریعتر از دیگر اجزا موجود در منزل دچار فرسایش شود. از طرفی دیگر تغییر آن تاثیر قابل توجهی در نوسازی فضای داخلی منزل دارد. برای این منظور نیز همان ترتیب گفته شده را رعایت کنید، یعنی ابتدا از تغییر سرامیک های کف آشپزخانه و حمام شروع کنید.

بازسازی خانه با کمترین هزینه

دیوار: اگر رنگ دیوارهای منز شما سالم و بی عیب و نقص است، می توانید به جای کاغذ دیواری از برچسب دیواری استفاده کنید و یا اینکه تنها رنگ یک دیوار را متناسب با لوازم دکوراتیو به رنگ خاصی درآورید.

 نورپردازی: تعویض لوسترها و لامپ ها با تغییر زاویه نوردهی باعث زیباتر شدن خانه می شود.

بازسازی خانه با کمترین هزینه

کابینت: اگر تعداد کابینت های موجود در آشپزخانه کافی نیست به جای افزودن کابینت می‌توانید قفسه های باز یا شلف را به دیوار آشپزخانه بیافزایید.

دکوراسیون داخلی: تغییر لوازم دکوراتیو به منزل نیز یکی از مراحل بازسازی خانه است. در این مرحله نیز برای صرف کمترین هزینه می توانید به جای خرید صندلی های مجزا در آشپزخانه از نیمکت استفاده کنید چرا که قیمت پایین تری دارد. قفسه های نصب شده روی دیوار می تواند نقش بوفه و یا کتابخانه را ایفا کند. همچنین از گلدان های گیاهان طبیعی برای تزیین منزل خود استفاده کنید.

بیشتر بدانید: بازسازی مقرون به صرفه آشپزخانه

نتیجه گیری

بازسازی خانه با کمترین هزینه

 بازسازی خانه با کمترین هزینه تنها نیازمند انتخاب های هوشمندانه و بررسی بیشتر است. توصیه می شود تا ابتدا اولویت های خانه خود را برای بازسازی مشخص کنید. سراغ قسمت هایی بروید که بیشتر نیازمند تغییر هستند. سپس برای تغییرات نیز متناسب با بودجه خود تصمیم گیری کنید. استفاده از متریال با کیفیت و قیمت متوسط، تغییر نورپردازی، استفاده از لوازم دکوراتیو مناسب برای منازل کوچک تنها نمونه کوچکی  از راهکارهای موثر در کاهش هزینه ها است. برای اطلاع از سایر روش ها می توانید با گروه فنی مهندسی خانه من تماس گرفته و از مشاوره و خدمات این گروه در بازسازی خانه های قدیمی بهره مند شوید.

 

امتیاز

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Back To Top